Alla inlägg den 17 september 2008

Av Förtrollad matte - 17 september 2008 20:56

ja, det är inte alltid så lätt att byta från litet till stort och viceversa. Kvällens pass på Alfa var ett fartigt pass med förflyttningar både framlänges och baklänges- rumpvägen som inte skulle tas och även djupgående förflyttningar övades två och fyrbeningar i.
För att vi skulle få lite att jobba med så ingick även balanshindren. Hm läskigt tyckte någon, en annan sprang först förbi för att kolla läget eller var det för att spana efter köttbullelocken kanske? ja,ja vakter posterades ut och det blev bra till slut.
Vild som en unghingst, redo att anta utmaningen kastade sig Troll iväg och vilt blev det... kan man ana en viss likhet med Sussie (?)
Glad, tokig och mycket spring i benen och en egen uppfattning om banans linjer men efter lite övertalning så blev det bara <3 <3 :D

Passade även på att få mätt in Troll inför helgens bravader. Så nu är vi redo! Large ekipagen huka er, här kommer vi!!!

?

Av Förtrollad matte - 17 september 2008 13:02


Fick en fråga: Har du inte tröttnat på henne?

Men herregud, är det så folk resonerar när inte livet är framgång på ett bananskal? När något som inte ingick i planen uppstår?!
Nu menade frågeställaren att jag ändå har en del att stå i med de andra doggsen och livet i övrigt och jag tror att frågan var vänligt menad men jag förstår fortfarande inte...
Sedan kom ryktespratet:- Jag har hört talas om ......och även.....osv.

Mitt svar var naturligtsvis: NEJ, hon är den bästaste av alla och våra bekymmer blir mindre och mindre.

Men hela situationen blir lite obehaglig och det får ju en att fundera lite..
Både över hur rykten sprids och av vilka och hur folk är funtade. Man blir ju trots allt lite besviken på vissa....Men nog om detta, just nu iaf. och istället en träningsrapport:

Tränade ett kort pass. Lite linförighet, ingångsträning och lägganden drillade vi. Tyckte att det fungerade väl trots störningar runt omkring.
Vi hade lite passivitetsträning som oxå gick bra. En platsliggning a´ 6min jag delade iof. upp den och belönade ung. mitt i, men hon låg stabilt och fint. Även en tandvisning fick vi till. GOTT!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards