Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Skönt :)

Av Förtrollad matte - 8 november 2010 12:44

Idag har vi tagit den första riktiga långturen sedan starten av april månad, snacka om att vi hade det skönt.
Det var bara Trollfisen och jag för jag hade en plan, en plan som gick ut på att hon skulle få hitta klöven som inte kom hem i lördags. Klöven som blev bortdriven av jaktgubbarna och deras drev.

Jäklar i min lilla låda vad hon jobbade men det bidde för svårt för henne eller om det bara var så att hon kom till slutet och att det var tomt där.
   (Matte HÄR är det..)
Ja vi gick iaf. fram och tebax över kullen där klöven skulle varit och jag rev upp både byxor och ben, föll handlöst framlänges och blev överfallen och nersmetad med trollaslem.
Men ingen klöv hittade vi :( Ja,ja kanske det var räven som varit framme.

På tillbaka vägen så fick hon ytterligare ett tomspår på eget bevåg som tur var så hade jag en gotta som hon kunde få vid slutet.
  

Kan ju bara tala om att det ligger en väldigt nöjd Trolla under bordet och snarkar högt nu..så nu är bara de andra kvar men de får nog nöja sig med lite godis sök i höggräset medans hemmet ska skalas fram.
Ha d bäst alla <3

 
 
Ingen bild

mam

8 november 2010 21:04

Man hinner ju inte kommentera alla era bravader.....Härligt med Esthers resultat i ringen, hon är ju jättefin, grattis. Kul å höra Trolla har kommit igång igen.
Kram

 
Myran & Matte

Myran & Matte

9 november 2010 15:30

....som unisont säger grattis till att ni äntligen är helt fit for fight igen!
Himla härlig start på "det nya livet" med lite tomspår?????

http://www.myrancardigan.se

Förtrollad matte

9 november 2010 22:07

Ja det vore ju bättre om de hade varit laddade med klövar men första spåret var ju inte så mycket att göra åt, det andra så gick vi bara samma väg som en av tjejernas spår i helgen och hon sög det om det sen är rätt eller fel att låta henne snooza på ja det vet inte jag men hon var nöjd och då är jag det oxå

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards