Alla inlägg under juni 2008

Av Förtrollad matte - 29 juni 2008 18:16


Hopploppet: Ärtan först ut av de små och sätter banan felfri på hinder och en hyffsad tid. Har ingen aning om referenstiden men nöjd med tanten, hon sprang på bra idag. Kampade som tusan innan start så jag var :)

Elviras tur, nu ska här inte tjuvas.Men det blev en "nästan" tjuvstart jag formade munnen och oops hon var i väg. Men hon har fokus och JAG har fokus och vi får till ett finfint lopp. Hade ingen koll på de övriga om de nollat eller så men det kändes som om det var en hel del som kört ut sig så lite pirrigt var det.

Bort och lämna E för banvandring på agilitybanan.  UBK var supersnabba med resultatredovisning så jag fick klart för mig att jag hamnade 3:a och är därmed uppflyttad till HO 3 med Virris. Ärtan kom på en hedrande 5:e plats med 0.53 i tidsfel. :)
Att ladda om till ag loppet gick det sämre med och jag gick in och körde bort både Ä och E men är sååååå lycklig :)

Jag går runt med ett fånflin som ser ut så här :D mest hela tiden :D
Kram till alla :D

Av Förtrollad matte - 28 juni 2008 00:15

Ja så kan man sammanfatta dagens tävling.
Ärtan först ut i hopp, gör ett hyffsat snabbt lopp men är lite ivrig i slalomet och får 5 fel strax innan sista pinnen.
Elviras tur och visst far tanken - en pinne till så är vi i 3:an genom huvudet innan start. Tappar lite fokus och tjuvstarten är ett faktum, tävlingsdjävulen inser att jag inte kan stoppa henne utan en disk på köpet så jag kör på. Ett hoppigt och hattifnatt lopp med nolll fokus blev det kommer i mål med 0,8något i tidsfel. Så surt, mindre än 1 s så hade vi varit lite snabbare så hade vi klarat pinnen med det skitloppet.
Ja,ja bara att ladda om till agilityloppet.
Ärtan först ut igen och gör ett jättefint lopp och klarar tom. tiden då hör jag att vi fick fem fel. Men vart? Jag såg alla kontaktfält o hon var på dem och ingen vägran el. beröring. ????
Elviras tur, nu hade jag verkligen tummen i ögat på henne och hon schvisha genom banan utan fel trodde jag, men i mål fick jag höra att även hon hade 5fel. Denna gång hade Marie sett att det var vid balansen de utdelades men hon var på kontakten. Det är jag helt säker på. Möjligen att domaren dömde för att de inte stannade på den el. nåt men var de!!
Blä för det var verkligen bra lopp men den känslan kan ingen ta ifrån mig iaf :)
Får passa på att gratulera Krulls matte Marie som tog pinne i ag.2:an med en tredjeplac. Hipp hurra för er!
Som rubriken sa- nära skjuter....så imorgon som är en NY dag så skjuter vi minst 4 harar ;)

Av Förtrollad matte - 27 juni 2008 23:58

Ja så går dotter runt och låter så fort jag närmar mig...och visst har hon rätt.
Jag bangade ur- vågade inte ställa upp. Myrorna/fjärilarna i magen blev för många. Så nu får jag leva med ett väldans kacklande och kallas chicken dagarna i ända....SUCK

Av Förtrollad matte - 25 juni 2008 21:49

Vi har varit och firat midsommar på den vackraste av öar och på det allra bästa sättet som går :)

Vi åkte i torsdags till Gotland, resan gick finfint trots 3 tonåringar och voffsen och urtrötta föräldrar. Vi hade bokat en kupe på båten vilket var bara såå super.
Trolla hade en lättare nära döden upplevelse*fniss* när hon skulle in i båten så pös dörrarna så otäckt, så hon sprang ut baklänges. När hon väl skulle in igen bland alla folk så öppnades även hissdörren alldeles brevid dessa pysdörrar, hon hade det inte lätt.... men hon fixade det såklart och sedan låg vi alla och sov middag i kupen. Så vi var pigga och alerta när vi styrde kosan mot skjutfältet där hundar och ungar fick rusa av sig lite uppdämd energi.
Sen styrde vi kosan mot Klinteortens HU tävling.
Det var roliga banor med olika typer av utmaningar.
Ärtan hade dock lite problem med underlaget, det var hårda vassa strån som stack henne i tassarna, hon är lite känslig efter hennes tå-grej men gjorde så gott hon kunde och sista dagen så gav hon järnet. Positivt var att sista dagen kunde hon även kampa innan start. Härligt, en god stressmätare för henne.( Ingen kamp- hög negativ stress.)
Elvira gjorde flera fina lopp varav midsommardagens hopplopp bara var såå kanon. Då gick hon och vann klassen :) Så gott ! Gillar pinnar!
Men något hände med lilla virr och hon orkade inte riktigt med, tappade farten och ville inte äta så bra, om det var för att vi var hemifrån eller om det är en efter löpgrej ... ja, det vet jag inte, men väl hemma igen så äter hon.
Vi har hunnit att utforska den härliga ön och de stora barnen(även mannen) fick göra ett riktigt grottäventyr! Vi var på en vanlig visning i Lummelundagrottorna och det är ju så fint så vi fick bokat in ett 3timmars äventyr till dagen efter. Dagen efter var de stora barnen inte så kaxiga, det var ganska så pirriga när de fick klä sig i vadarkläder,knäskydd och hjälm och overall. När de kom ur grottan 3timmar senare så strålade de under all smuts. De bara forsade ur dem av alla upplevelser.. Säger bara, tur att Mandis inte är 15 än och jag fick lov att hålla henne sällskap,puh!
Vi har även haft härliga strandpromenader varje kväll. Hundarna har sprungit runt och njutit lika mycket oss:) Fast jag tror att de är lite ömma i tassarna efter all sten ;)
Resan hem gick likabra som dit resan, nu hade Trolla inga problem att gå in eller ut:) men hon gillade mest att vara i kupen, ute på däck var inget mysigt alls ;)
Hoppas på en repris nästa år men då vill jag stanna ännu längre:)
Ps . Det var tur att vi hade vår egna lilla mekaniker med oss då husbilen plötsligt inte ville starta. Några pumpande under huven och den brummade på som vanligt :) Det visade sig att tanklocket kunde felvändas och skapa vaccum i tanken. Tack lilla gossen för att du finns :)

Av Förtrollad matte - 16 juni 2008 16:52

Jag har en hemlis!


Men.... hur kul är det med hemlisar??


Det pirrar i hela kroppen och bara svirrar runt av massa fjärilar i magen.


Jag är usel på hemlisar!


Vi har anmält oss till en tävling i lydnad.


Så... nu är det ingen hemlis längre..   

Får se om jag törs ställa upp.

Av Förtrollad matte - 9 juni 2008 23:15

Sista gången på träningen med M o P igår, sorgset och vemodigt. Hm, hade ju behövt mer sånt. Som Cecilia sa, att de är så positiva och lyckas att få varje deltagare känna sig som en vinnare DET är så underbart!
En egenskap som är värd guld. Skulle ju kunna ge exempel på motsatsen hos andra instruktörer men sån är inte jag..eller?
Men till dagens träning - där fick jag bekänna färg, bokstavligt talat. Illröd i nian och tungan hängandes nere vid knäna stånkade jag runt i tidiga gruppen. Men fick till det rätt ok kändes det som. Det var skönt att alla byten satt där de skulle :) Fick bra tips att svänga runt den segsvängda Ärten som vi ska träna vidare på, detta går ju även att applicera på trollboll även om det inte är någon fråga om seghet där(förutom att hon var lite långsammare än vanligt troligen pga löpet)
Sedan var det dags för den sena gruppen och då även Trollisen.. Hon fixade sina övningar fint, ska tajta till svängarna och mer träning på gungan behövs. Sedan så var det då dags för sista banan. Gjorde oss startklara och svischar iväg tills Trolla kommer i min väg och jag gör en Anja Persson EN FLYGANDE SÄL. Det var en rejäl smäll ner i backen. Men kom upp igen med alla ben intakta. Omvärderar starten och tar ut annan väg sen sätter den sista banan :) Gott,gott:)
Sen när jag väl var hemma igen så hade jag fått en nytvättad bil och lite rosor av min goa gubbe :) Han vet han, hur han ska lägga korten....

Av Förtrollad matte - 8 juni 2008 09:01

Grattis min allra käresta på din högtidsdag <3

Och ett stort GRATTIS till oss på vår 18:e bröllopsdag :)
Undras vart åren har tagit vägen? Tur är iaf. att jag är lika kär då som nu :)
Puss på dig!

Av Förtrollad matte - 7 juni 2008 10:21


Så var det dags för den stora överraskningen...pappsen fyllde 70 i veckan som var och fick ingen uppvaktning som sig bör utan idag lurades han iväg för att hämta svärmor som ville komma upp för att gotta sig på landet.
Så fort han åkt iväg så satte stora förberedelserna igång, skyltar, partytält sattes upp, det dukades och blåstes ballongen osv.
Mormor hade ett tufft jobb med att fördröja honom, han fick skruva åt kranar o allehanda saker osv..
Så när han kom inrullande på vägen så blev han helt förstummad, utanför tomten stod husvagn och husbil och bilar(skulle vilja varit mormor som såg han då) och när han såg partytältet så blev han som en stor fågelholk!
Så lyckat! Han hade verkligen ingen aning- en verklig överraskning!
Maten var underbar, man ville ju inte sluta äta när det var såå gott.
Festen blev lyckad och jag tror att jag tom. såg en tår i ögat på lille pappsen :)
Det fanns fler att fira denna dag då lillbrorsan och hans goa tjej gått och förlovat sig :)
Vi  hade det verkligen trevligt det enda smolket i bägaren var att gubben o grabben saknades då de var i skåneland.
Tur att man bor nära, för tjejerna gick hem med en del av doggsen när de blev trötta och lilla gulletösen kom för att hämta sin lilla mamma med moppen när det var dags för henne att knoppa. Har nog inte skrattat så mycket på hemvägen nån gång. Det här kan man tänka sig att göra om fler ggr.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards