Alla inlägg den 4 september 2008

Av Förtrollad matte - 4 september 2008 12:37

Ibland häpnas man!
Idag på väg till vetrinären så ligger jag körandes efter en lastbil. Vi hamnar i en uppförsbacke bakom två vägarbetsfordon(lastbilar=långt ekipage*2). Vi hade nada sikt vägarbetsfordonen körde väldigt långsamt men var i rörelse (fanns ingen varning för mötande trafik eller liknande).

Så var gör den däringa idiotet till lastbils chaufför? Jo han lägger sig med sin långsamma lastbil i mötande körfält och påbörjar sin omkörning.
Detta är en 70 väg som inbjuder till fortkörningar så 90 är inget ovanligt. Idioten puttrar ut i 50 och ska köra om dessa långa bilar.
Hur tänker man?
Han som sitter i sin lastbil är ju ganska säker om han skulle frontalkrocka så händer det inte honom så mycket på sin upphöjda plats - men den mötande?????
0 respekt för en annans människas liv? Eller vad?

Mitt liv förändrades drastiskt för 11år sedan pga en felbedömning som någon annan gjorde- den bedömningen kommer jag att få dras med i resten av mitt liv.

Det kom en ny lag för en tid sedan att de som har funktionshinder som ad-hd och liknande skulle få det svårare att få ta körkort det skulle till mer läkarutredningar och bli allmänt svårare osv.  Helt idiotiskt om man frågar mig.  Kommer de som har ad/hd söka läkarvård då och få den hjälp som de behöver för att kunna fungera bra i samhället och trafiken? Eller kommer det att bli än värre än det är idag med fler odiagnostiserade livsfarliga trafikanter som inte tänker efter före.
Nu vet jag ju inte om just den här lastbilschauffören har någon bokstavskombination eller han kanske bara hade bråttom och som tur var så kom ingen från det mötande hållet. Men hade han väntat i 1 min  hade han kunnat köra om säkert  utan någon fara för omgivningen och så bråttom har man väl inte?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards