Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Hamnat i ett stim

Av Förtrollad matte - 12 november 2010 10:41

Ja rubriken kan beskriva dagens blogg.
Från att ha varit ganska så död och trist så har bloggarglöden vaknat till igen, om det är tillfälligt eller om det blir något bestående det återstår att se.

Dagens handlar egentligen om gårdagen och har det nu bloggats en massa det sista så är det ingenting mot vad det har spårats, och då främst viltspår.
Idag så var det mamsen och hennes små stjärnors tur.
Först ut var gamla,döva Sessan. Och som hon spårade näsan gick för högvarv och var så nöjd och lycklig.
    

Sen var det lilla Minas tur, hon var inte riktigt lika på ..det luktade ju väldigt konstigt    Men vi kom fram till slutet och där fanns ju något ännu konstigare   . Men fram kom vi och hon var duktig lilla tjejen.
  

Trolla fick sig oxå ett spår och hon tog på sig rallybyxorna och skenade  hejvilt hela spåret medans matten skrek saaaaakta längst ut i koppeländan.
  

Sammanfattning 3 lyckliga jyckar och två välmående mattar redo att ta sig an resten av vad torsdagen bjöd på.
Kram

 
 
Eazy

Eazy

12 november 2010 11:17

Åhh! Min mamma Trolla ser ut att verkligen njuta av att få sitta med klöven..undrar om jag nånsin kommer att få hålla i en "sån där"??? Får nog prata med min matte här hemma ;o))

Kram Eazy!

http://www.alwasmoments.blogspot.com

Förtrollad matte

12 november 2010 11:36

Klart du ska få!!! Annars kommer jag upp till dig, min son och tar med en till dig så kan jag tala om för din matte att det är jättekul att få spåra klövar. Nospuss/Trolla

 
Myran & Matte

Myran & Matte

12 november 2010 17:35

Härlig dag ni har haft och lika härliga hundar!
Helt underbart att se lilla bländande vita Mina snuffande efter klöven.

http://www.myrancardigan.se

 
Ingen bild

Christina

12 november 2010 19:56

Härligt! Speciellt att goa Sessan fick visa vad hon kan :o) Hälsa och krama // Christina och små tjejerna.

Förtrollad matte

12 november 2010 21:47

Såklart framföres hälsningen :) Du mån tro att hon var nöjd den gamla damen

 
mam

mam

14 november 2010 09:40

Sessan så lycklig och helt fantastisk, riktigt roligt att se henne jobba, lilla Mina för första gången i kontakt med viltspår, var roligt att se hennes reaktion. Tack Camilla för en underbar upplevelse för mina hundar och mej.
Kramar

http://URL

Förtrollad matte

14 november 2010 09:57

Visst är det kul, det gör vi igen :)

 
Janet

Janet

16 november 2010 01:55

hej på er

Felix vill bara meddela att han inte vill ha det där benet i sin mun. Hans matte tycker synd om djuret som ägde det. Sen tycker hon det är skit äckligt när jag ska pussa henne

Felix/Matte

http://flying-eagles.blogspot.com

Förtrollad matte

16 november 2010 09:15

Jag håller med din matte om att det vore synd om det nu hade varit jag som hade tagit loss den. Men nu gäller det att ha nytta av det som redan är gjort. Sen kan man faktiskt vara behjälplig om någon Bambi skadar sig för att minska på lidandet - det är bra tycker jag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards