Direktlänk till inlägg 2 november 2010

Kennelhelg

Av Förtrollad matte - 2 november 2010 22:30

Jag är så lycklig, så lycklig efter en alldeles underbar helg.
Var en av alla deltagare på Force Galaxie's kennelläger med inriktning vallning.
Lägret var lagt på Western Ranch hos Peter och Jeanette.


Jag var hos vetrinären dagen innan avfärd för gröna OK stämpeln i rumpen på Trollboll. Äntligen så satt den där men visst pirrade det i magen när jag tänkte på alla om och men..jag kommer nog alltid att vara lite extra orolig och ha hökögon på..och vara försiktig såklart. Som Vetrinären sa " En elitidrottsman skulle inte vara så snabbt tillbaka i elitnivå trots ett helt team med omhändertagande människor runt omkring, så vi bör kanske låta våra hundar ta lite extra tid på sig"
De orden tar jag med mig, så än så blir det inte röj för hela slanten utan ett fortsatt omhändertagande.


Men valla skulle inte vara några problem, men problem -det fick jag...Med husbilen, den ville inte starta och även om den laddats hela natten så var den alldeles tyst och död. Panik! Fram och tebax till stora staden införskaffandes en starter. Ett litet morrande i motorn sen stendöd. Paniken sprutade ur öronen och i falsett tjöts det : Nytt batteri, vi måste ha ett nytt batteri! Mannen med stort M åkte och som den hjälten han är så var jag och Trolla snart på väg mot stora äventyret.
Vi hämtade upp Paula och Frida och Samuel med Storm och Minoo, tuffade mot Lerums station och fick ytterligare två passagerare med- Emma och Texas.
Vi tuffade iväg i fredagstrafiken mot vårt mål i skåneland.


Väl framme så hälsade Peter och Jeanette oss välkomna och öppnade sina dörrar, vilka härliga människor.Tack


Lägret startade på riktigt kl.8.30 med en härlig frukost och teori. Charlotte med Pixie har bloggat och gjort detta alldeles utomordentligt så kika in på hennes blogg om ni är nyfikna för jag är fortfarande alldeles snurrig och medurs och moturs är jag fortfarande lika osäker på vilket är vänster/höger?
Jaja..kommer kanske på det någon gång..


Jag måste bara säga att jag var så imponerad av alla valparna, annars så kommer jag få upprepa mig för varje valp. De var så coola och lugna i hagen, hamnade snabbt i rätt sinnesstämning och kunde ta till sig informationen som gavs dem och trots att vi människor är där och försvårar för dem så syntes det lång väg att de hade det i sig. 


Trolla valparna började och Janet och Felix var först ut.
    
Sedan var det Emma och Texas tur.
  
Även Frida och Minoo..
    
Med oss var även Charlotte och Pixie.
      
Lite senare kom även Susanne och Hugo.
    
På besök kom oxå Roland och Bliss men de blev kvar på yttersidan av hagen.
  
Sedan så var det väderkullen:
Paula och Storm
  
Frida och Addox
    
Från tyska kullen så var det bara Trolla som var med.



Vi körde på med några få avbrott för underbart god mat och kaka som Jeanette skämde bort oss med och dagen var bara -WOW!
Jag hade härliga pratstunder med alla valpköpare och fick både klämma och pussa på "mina" små. Så underbart!
Mitt i allt så skulle ju även Trolla in och jag kunde ju verkligen känna hennes glädje över att äntligen få lov att göra något , något riktigt! Jag kan lova att hon (och vi andra) var lite trötta när det var dags för kvällen.


Dag två så var vi lite mindre hundar. Felix hade fått kattungar och Hugo och Bliss hade annat bus på gång.


Vi andra fick återigen lite välbehövlig teori. Eller det kanske bara var jag som hade huvudbry men Peter var iaf. en tålmodig och trevlig instruktör.
Vi körde på och valparna som hade fått sova på saken  var om möjligt ännu bättre och fann rätt aktivitetsnivå snabbt och bara lärde sig och lärde sig.
Det var rätt mäktigt när man kunde höra från utsidan hur de tänkte  OCH  gjorde helt rätt.
Lilla fina Storm växte hela helgen och blev en stor fin orkan på slutet. Addox ja han ÄR en riktig VALLHUND, en sådan förändring från förra årets kennelläger.
Helt otroligt och så säger Frida att hon inte tränat.. hm.. vet inte om jag ska tro på det.
Trolla då.. hon växte med uppgiften och när jag väl fick en bild så blev allt så mycket lättare och det kändes rätt ok tills P sa att då tar du ut dem ur 25:an och går dit bort och tebax. Hupp och hjälp men döm  om min förvåning när det faktiskt gick riktigt bra vissa stunder men oj så trött hon blev min lilla tjej.
Det är absolut första gången jag upplevt henne så här trött men det kanske inte är så konstigt efter en sån lång konvalicens och lite skendräktighet och en hel helgs valpträffande.. ja jag var oxå helt slut och är fortfarande..
Tack alla för en alldeles super helg!
  Texas   Storm och Addox
Pixie alldeles för sent på dagen  
Minoo
   
Hugo     Felix
   
Bliss      Addox  

 
 
Myran & Matte

Myran & Matte

3 november 2010 08:43

Jösses vilken superhelg för er alla. Kul att testa vad hundarna har i sina gener och att alla var så duktiga. För 2 veckor sedan var det en massa Corgis hos Peter och gjorde samma sak. Jag vågade däremot inte ställa upp med Myran för jag ser fortfarande "spöken" på marken trots friskförklaring.

http://www.myrancardigan.se

 
Janet

Janet

4 november 2010 00:10

Hallå!!
En underbar lördag för oss!! Fast att matte mest hade hjärnsläpp. Däremot var vi bäst på något enl. Peter men jag har glömt vad det var :)

Kul att prova nya saker och att träffa så många syskon!!

Kram
Janet

http://flying-eagles.blogspot.com

Förtrollad matte

4 november 2010 07:41

Ja... ni chockade Peter rejält när han satt kvar så fint :) Duktiga Felix

 
mam

mam

4 november 2010 18:10

Vad härligt att Trolla får vara igång igen, stämpeln funka, å ni fick ha en bra helg med alla valparna.....
Kram

http://URL

 
Ingen bild

Emma

4 november 2010 21:53

En kul och intressant helg med många trevliga peroner :) Tror jag har börjat förstå lite nu efteråt^^ men det kommer nog bli mera vallning för mig och min lilla prins hihi
Fina bilder camilla! Många kramar ifrån mig & Texas

 
Alex

Alex

5 november 2010 20:02

Tack själv Camilla! Det var en helg jag aldrig kommer glömma! En helg som slog runt mina planer helt!

Kramar!

http://www.djurenojag.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards