Alla inlägg under februari 2008

Av Förtrollad matte - 28 februari 2008 15:06

Dagen börjar på ett fint sätt. Jag ramlar ur sängen ! ! !
Skulle stänga av väckarklockan o sträcker mig över kanten o BOM så låg jag o sprattla på golvet. Alla voffsen kom glatt viftandes på svansarna och undrade vad jag pysslade med. Är det någon ny lek? Eller vad gör du, tokmatte?
Ärt o Virr ville dra sig en stund till o jag var inte sen att hålla med. Men medans jag låg där och myste så blev det ljusare o ljusare ute o solen kikade fram. Så bort med latmasken ut o ta en morronprommis.
Här kommer en varningens ord: Ta det försiktigt!
Morgonfrost i kombination med Trolla... ja, jag är glad att jag lever :)
En hal rot o en skobeklädd fot= tjoooohooo!
Jag slog en kullerbytta o tror jag landade på huvet. Ont gjorde det men jag kom iaf upp igen o inga brutna ben. Ja det gör ont att bli fin ;)

Väl hemma så ringer Krulls matte -Hörru jag hinner nog träna idag, ska du med?
Så här tar vi o åker för att träna inomhus när solen skiner.
Man är nog inte riktigt klok.
När vi kom fram så var lilla Silver där med sin matte. De hade ställt upp en bana som vi körde på.Banan funkade bra att träna sug på. Sen lite ombygge så blev det lite handling oxå. Vi var ju alla på olika nivå. Från ren nybörjare till lite mer avancerad(krull) Men vi fick till en bra träning, hoppas lilla Silvers matte tyckte att det blev bra oxå. 

Lite trist är det att det inte finns något trevligt ställe att gå av hundarna på, bara bilvägar.
Så vi packa in oss i krullsmattes "gröna fara" o åkte ut till Härskogen och tog en härlig prommis på hemvägen. Så nu när halva dagen gått så står stegräknaren på 16056 steg känns rätt skönt :) Får se vad det står på den  ikväll när det är sängdags.
Ha de så länge :)
Uppdatering, stegräknaren slutade på 22148 nu är det bara några få steg kvar innan det stupas i säng ....zzzzzzzzzzzzzzz

Av Förtrollad matte - 26 februari 2008 22:51

Tre träffar på en dag :) Lite mycket kanske men ibland så är livet så :)

Första träffen var vid spårskogen och jag hade fått klätt upp mig till en michelingumma då jag inte skulle hinna hem o svida om till mer ordnade kläder innan nästa möte.
Så där står vi mitt ute i skogen Trolla o michelintanten o den gula spårlinan. Vi blev anvisade vart spåret började o där började strapatsen.. hon dök ner i pölen som bildats under natten(hur hittar de vittring i en pöl???) o drog iväg. I nästan 110knyck drog hon iväg och spårade över glashala bergsknallar o genom vattenfyllda kärr medans tanten flåsade panikartat bakom :Hjälp, ta det lite lugnt..! Trollboll lugnade sig en halv sekund eller så. Nä, helt ärligt så är hon duktig,jätteduktig men väldigt impulsiv o hittar lätt sidostick som hon snabbt vill kolla av innan hon återgår till spåret.
Och vi fick lite råd o jobba efter så ska vi nog komma till rätta med det där.
Jag var nog lika glad som hon när hon hittade klöven i slutet av spåret.
Det var två nöjda tjejer som gick till bilen.
Hon fick sitt fina nya täcke på sig o somnade sedan sött för att drömma om alla spårskogar som är fyllda med klövar bara för henne att snooza på :)

Jag fick svidat om o åkt till nästa träff som var på banken. Det var oxå ett trevligt möte o jag fick fixat till en hel del. Hittade massa konton med ingen ränta alls som gick att ändra så att sparräntan blev 3,5% de var väl inte illa? Prutade lite på låneräntan, undras hur mycket man betalt för mycket genom åren för att man inte visste det gick att pruta? Men ingen ide att gråta över spilld mjölk eller vad brukar man säga?
Just mjölk var faktiskt det enda som hamnade i korgen när ICA fick besök vilket jag är mäkta stolt över för idag har jag haft ett JÄTTE gottesug.
Hem o vila lite o umgås med barnen :)
Sen sista träffen med krull. Jag skulle träna Ärt o Troll.
SUCK varför har jag anmält Ärtan? Ingenting funkade,ingenting!
Trolla gjorde dock ett fint pass:)  Men även här visar sig impulsiviteten. Som vid platsläggningen, suck :(
Ja,ja alltid ska det vara nåt...här en bild på en stolt snutta :)

Av Förtrollad matte - 25 februari 2008 22:30


Ja det har ju kännts som vår hela vintern (som aldrig kom) men nu är den här på riktigt :)
Jag såg massor av rödmyror som kravlade runt i myrstacken som vi gick förbi på promenaden. Känns lite konstigt men härligt på samma gång :)

Av Förtrollad matte - 24 februari 2008 08:58


Pärlan kanske kommer till nästa helg ist. Vi propsade på besiktning vilket var bra då det stod klart att bromsarna behövde åtgärdas. Vilket de förhoppningsvis hinner fixa i veckan o en ny tid för checkup. Så kanske vi kan få hem honom till helgen...Det hade varit kanon :)

Annars har veckan inte varit något extravaganza öht. Jag har fortsatt på min väg mot min springande princessuppenbarelse som kommer sväva fram över agilitybanorna i sommar.Redan minus 5cm över den lilla rumpan :0

Jag skyndar långsamt och är helt förvånad över att det funkar så bra trots att jag avskyr de flesta grönsaker. Men jag försöker lära mig att uppskatta fler. Mumsiga grönsaksrecept efterlyses.
Det är helt otroligt vad lätt det varit att bryta vissa beteenden som jag trott varit helt omöjliga. Skönt :)

Ärtan o Elvira har återhämtat sig efter sina skador, Elvira har mer el mindre bott i sitt backontrack täcke vilket gjort susen med hennes rygg.

Ärtan fick åka med på kursen i onsdags och bara ta gungan några ggr. vilket gick fint.
Resten av kursen lånade jag Sussie. Skitkul :) Tror hon hade lika kul som jag:)

Förhoppningsvis en föraning om hur Trolla kommer att bli i framtiden. Fast det betyder ju att man måste träna oxå och jag har ju inte startat upp träningen med Trolla än, så det lär dröja. Men vi har tiden framför oss...


Hm, har anmält Ärt till klubbens lydnadstävling..hur är man skapt egentligen??? Har man ingen självbevarelse drift?? Tydligen inte..

Av Förtrollad matte - 18 februari 2008 09:29

Vaknade, tittade upp o det var prickar överallt!
Hm, trodde man hamnat i pongo-land el något den enda skillnaden var att dessa prickar var inte svarta el. bruna utan röda och i en något mindre modell men säkerligen många,många ggr fler.

Stackars lilla barn(hm, läs stora tonåring) fullt i prickar över hela kroppen. Världen höll på att rämna.. Snabbt överslag i huvudet, visst har alla haft alla barnsjukdomar med utslag..jo visst är det så eller har det kommit nya nu?

Upp o ringa sjukvården för mer info. -Jo vi vill nog att ni kommer för att visa upp... suck...ja,ja väl där så kikar/kisar de på dottern o säger det är NOG en reaktion på penicillinet som avslutades för flera dgr sedan.
Rådet hon fick: drick mycket vatten!
Kunde de inte sagt det på telefon?
Härligt underbart väder var det iaf o voffsen njöt i skogen :)
Sen hittade jag en ny sajt som verkar vara perfa! Har ni inte provat så gör det!  http://www.geoagility.se/
Ha d bäst :)

Av Förtrollad matte - 17 februari 2008 08:33

Japp, upp o hoppa in i bilen...många mil..nu ska vi ta´t lugnt o kolla på det o det o det..o verkligen fundera över detta..inget impulsköp inte..
Ja, hur gick det med det? Hum,hum.
Vi kikade på den lilla pärlan som visst hade några år på nacken men ändå yngre än mellanbarnet. Han hade lite småblessyrer här o var men då behöver man ju inte vara så förtvivlat rädd för nya. Han överlever,  o världen går inte under om det skulle bli någon ny.
En liten detalj som jag föll stenhårt för var back-kameran. EN SÅN GREJ blev alldeles lyrisk man kunde tom. höra om man skulle köra över grannens katt el. några ohängda ungar.Passar nog mig:) Provturen avlöpte finfint o motorn kurrade lugnt o skönt. Ja det var mannen som körde jag behöver nog öva mig lite på något undangömt ställe innan jag far iväg.
Ja det var det där med impulsköp... ja något riktigt impulsköp blev det ju inte,  lilla pärlan skall besiktas på fredag först, men är det inget större fel så....
Hm, mitt liv är fyllt av impulshandlingar som trots att de är fullständigt oplanerade faktiskt blivit bra, så man kanske inte ska vara så planerande  utan låta sig svepas iväg...
Men så kommer det däringa  men tänk om.... ja,ja får se på fredag o besiktningsprotokoll:)

Av Förtrollad matte - 16 februari 2008 22:26

Vi är på span, mannen och jag. Vill ha något stort, som har lite kraft bakom sig. Något man kan njuta av i många år, sommar som vinter.
Vi letar både bland privatannonser och företag. Men det är inte lätt det ska ju vara en pärla som inte är för dyr och inte gått för långt och som kan hålla tätt.
Så dagen tillbringades ute på vägarna på jakt.. men så konstigt(!) de flesta butiker har lördags öppet men dit vi åkte idag hade stängt men öppet IMORGON på en söndag! Visst e´de knepigt?

Så morgondagen ska tillbringas på vägarna igen, från Borås-Halmstad och håll tummarna för att vi hittar vår pärla!

Av Förtrollad matte - 14 februari 2008 15:37

En sån underbar morgon en sån underbar dag =)

Man blir glad i hela kroppen när solen kikar fram då får man verkligen passa på att njuta, medans den är här :)

Så idag stack hundar o ungar  o jag, utan hembrygt äppelvin ut i skogen(sjuklingarna fick vara hemma) och bara mös av den kalla klara luften.
Så härligt att se dem skutta fram o hitta något spännande som de bara måste stanna o lukta på. Krafsa lite på den tunna isen o se deras reaktion då den ger vika. Lyssna på fågelkvitter.. Ja d e livskvalitet :)

Glöm all värk o alla måsten som finns överallt, passa på att fylla upp solreserverna för de har  ju blivit uttömda för länge sedan.

Glöm att rutor blir så här fina när man har en Trollabus i sitt hus.(De får mannen putsa i helgen =D )

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards