Alla inlägg under november 2009

Av Förtrollad matte - 21 november 2009 11:58

Nu gäller det att ta på sig fin-dräkten, putsa den riktigt ordentligt. ge pussmunnen en extra omgång med mörkt lever rött nr.7
En liten dusch av tikdoft. Så voila´jag är klar.
Vaddå vänta ett par dar??

Jaja.... snart så...

Av Förtrollad matte - 18 november 2009 12:02

Trist, regnig,grå onsdag...funderade på att börja träna in kryp med lillfian. Men en väldigt hungrig jycke i kombination väldigt gott godis gjorde att fingrarna krympte och lusten försvann.
Någon som har bra tips hur man lär in kryp utan att bli stympad? Välkommen att dela med dig=D

Av Förtrollad matte - 15 november 2009 20:31

Det är inte alltid så lätt att hålla motivationen uppe, varesig för hundträning eller för bloggeri...och då i samband med att kroppen "värkligen" säger- gå och häng dig ( ett tag ) ja då blir det lätt dött..


Men jag hade anmält mig för en tid sedan till en tävling----Apell på Oskarströms bk med tanken ja,ja det kommer att vara löp eller bortlottning...en ganska så betryggande tanke.Cool
Tiden gick och visst blev det så..5e reserv.
Phju, vilken lättnad. Men så... förra söndagen så ringde tävlingsledaren - du får plats, om du vill?
Jo det är klart jag vill, eller? Hoppsan fjärilarna tog visst över maggen igen.


Åkte tillsammans med bästaste resesällskapet som gjorde sitt bästa för att hålla mina nerver i styr ( vilket inte gick så bra)
Fick startnr.6 och tikarna fick börja med ett löpprov (jag önskade hett att hon hade börjat så jag kunde åka hem igen-men tji fick jag) sedan var det dags att åka ut till spåret och den långa väntan där.

Men efter en alldeles för kort lång stund så var det dags.
Gjorde naturligtsvis en sån där "nervös grej" på spåret - lät inte henne gå ut fulla 10m innan jag började gå på. Jag som tom. lånat en låååång lina. Men duktiga tjejen gjorde vad hon skulle, alla pinnar in. Trots en massa (!!!!) koblajor,  svankoloni-överflyg-med tillhörande skrän och störande schäfer. Betyg 9/10. Med en härlig kommentar -Duktig matte(den värmde mest hela dagen)

Tillbaka till klubben och platsliggning. Trolla fortsatte med hennes senaste ide att bli lite orolig vid losskopplandet  och gick runt lite men låg sedan kanon resten. 8/8 av domarna.
Budföringen gjordes oxå innan lunch. Hon är lite påverkad även där, förmodligen mina nerver som spökar. Så en omsättning i starten gjorde poängen 9/9 Men det är ju fullt ok. Eller ? 
Lunch och även om jag var supernöjd hittintills så kunde jag inte koppla av..
Sen var det ju bara lydnaden kvar... jo tjena...bara och bara....magen mådde verkligen pyton, ja hela jag för den delen.
Det är ju alltid svårt att veta vilket som är bäst-hur mycket/lite uppvärmning innan osv. Vi gjorde inget speciellt bara kissa lite och lite mysprat och gottisar och det funkade ganska ok tycker jag.
Jag hade bestämt mig för att inte titta på några betyg utan bara fokusera på troll.
Linförigheten kändes rätt ok, lite seg vid något tillfälle men 8/8
Framförgåendet
kunde vi inte och har man inte tränat mer än en vecka så kan man inte begära något. Man bör tex. själv veta vad man inte får göraTungan utekom ihåg att inte gå ikapp hunden.Skrattande
Läggandet under gång...hmmm jaaaee tre kommando och en hund som kryp-går och utstrålar-snäääääälla. 1st hund av 9:e la sig. orsak??
Inkallande 9/9 Slår i vid ingång-(hårt-hon tog i för kung och fosterlandFlört).
Apportering 9,5/9 slarv vid tagandet.
Hopp över hinder 10/10
Hoppet var det enda betyget jag tittade på och nu började en lång nervös väntan.


Prisutdelning då.. en 3:e plac. med 251,50poäng och uppflyttadSkrattande
Fyfasiken va gott :)

Av Förtrollad matte - 3 november 2009 11:06

Möttes av ....
 


vad göra?? Jo....
   

Resultat?
   

Jag gillar de flesta djur och möss är söta och rara djur ..Så länge de inte håller till i mitt hus eller husbil och eller bil...för då växer hornen i pannan och se hur det blir.. Usch! 

Av Förtrollad matte - 2 november 2009 10:42

....Hurra för Viran idag !!!
  
på hennes 7:e födelsedagSkrattande
Tänk vilken tur vi har som fått tillbringa dessa år med den här goa tjejen. Lilla virrKyss

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards