Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Spännande dag idag med

Av Förtrollad matte - 9 november 2010 22:26

Morgonen startade med en ilsken telefon signal och en retsam Helena i luren- Soooov du? Hm... ja ja på med kaffevatten och lite tjattrande sådär på morgonkvisten helt plötsligt så hör jag den efterlängtande lastbilen som skulle tömma tanken och göra toalett besöken lite trevligare (skönt att slippa använda porta portin inne) till saken hörde att jag inte riktigt var klädd så jag rusade in och gömde mig dit inga fönster nådde.. när de väl var färdiga med tanken på framsidan så trodde jag ju att det var frid och fröjd men nej då, då skulle de tydligen även ta den tanken som är på baksidan. Hm hade jag stängt mellandörren öh svar nej... alltså så står jag och gömmer mig på toan medans hundarna går bärsärkargång ut mot altanen och sedan springer de svansviftande till toan för att tala om hur duktiga de varit..naturligtsvis så såg bajsgubbarna det och mina kinder lyste röda där jag gömde mig.. Åh så lång tid det tog tills de äntligen åkte och jag kunde få klä mig och dricka upp mitt kaffe. Hu så skämmigt*skratt*
Dagens lunch promenad innefattade en nära döden upplevelse x 2 .
1:a ggr då jag upptäckte att tre små dansk/svenska i ett grenkoppel är förvånansvärt starka när det hoppar tre rådjur tvärs över vägen, fötterna tappade fotfästet och tre små d/s fick nästan uppleva kast med liten hund..tur för dem att jag hade Trolla i andra handen som styrde upp det hela lite(läs -hon är tillräckligt tung för att inte lyfta) sedan gick jag på helspänn resten av prommisen och när vi nästan var hemma igen då kommer en granne som ska köra ut från sin infart. Jag håller mig så långt som möjligt ute i kanten och eftersom Elvira gärna äter bilar så håller jag dem kort i kopplet. Han tar lite fart i svängen och kör rakt mot mig, bilen en volvo med sommarfötter bara glider rätt emot mig. Bilen fick äntligen styrt bort från oss när den var 5cm från Elvira. Tackar ödmjukast den ängeln som satt på våra axlar. Tror att han som körde blev chockad, han försökte stanna bilen när han fått rätat upp den men den bara gled då oxå och han körde sedan iväg utan ett ord!
Ikväll så var det ytterligare ett äventyr..häromkvällen så kom jag på Esthers rabies vacc.- undras hur många dagar sedan det var hon fick sista sprutan. En snabb koll i almanackan och oj det blev att ringa och boka tid för blodprovs tagning. Sagt och gjort, lillfia är så snäll och sitter blickstilla. När nålen sticker så rör hon inte en fena bara andas lite tyngre i min halsgrop  där hon gömt huvudet.
Det gick alltså snabbt och lätt så nu hoppas jag bara på att det var tillräckligt med antikroppar. Medans vi var där så passade vi på att kolla hennes Pathella(knäled) status den var UA så skönt =D
Sen tog vi fel väg hem och fick köra på totalt igensnöade hala vägar..usch! Annars har jag njutit av snön hela dagen..tänk om den fick stanna ända tills våren...Hoppas....
När vi kom hem så möttes vi av hundar som bara skulle hjälpa till att pyssla om stackarn som blivit stucken i benet, det var ett väldans pysslande och tvättande och Esther bara satt där och höll fram benet. Snacka om att vara en dramaqueen ;)

 
 
Alex

Alex

19 november 2010 09:31

Det var längesedan jag skrattade såhär mycket som jag gjorde nu. Din beskrivning av den fasansfulla morgonen var det roligaste jag läst på bra länge! Det är fruktansvärt hemskt att bli "påkommen" på det viset! Jag har haft liknande problem när Jehovas Vittnen sprang här oavbrutet hela sommaren. I mitt hus är det fönster ta mig fan överallt dessvärre!

Vilken tur att ni alla kom helskinnade hem från promenaden.. Puh!

http://www.djurenojag.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards