Alla inlägg under januari 2010

Av Förtrollad matte - 30 januari 2010 14:59

Mina systrar fick en mysbädd för ett tag sedan och jag har gått och kikat och suktat efter något liknande ett tag..... Men biabädden är inte lika mysig med mjukt och luddigt på insidan. 
Hm... vad göra?

Jag klurade och klurade och tänkte det borde ju gå om jag kurar ihop mig tillräckligt.....  
Resultatet??


  
Ja den kanske skulle varit liiiiite större :) /Tass Trolla

Av Förtrollad matte - 28 januari 2010 22:16

Viktuppgång tom. idag på 54dygnet......hujeda mig....7.4kg!
Vad är det för några som bor därinne??

Av Förtrollad matte - 28 januari 2010 14:42

Det händer inte jättemycket här omkring just nu..... vi går hela familjen i en väntans tid :)

Trolla växer fortfarande och man börjar fundera över hur stor hon kan bli, de två senaste nätterna så har jag fått springa upp med henne då de däringa illbattingarna har tryckt på kisseblåsan..stackars lilla tjejan.

Inatt fick hon tom lite skäll av mannen ...han borde väl förstå att man väldigt gärna vill ligga lite i mitten av sängen och vara näranära matten så hon kan gosklappa magen ?? Att man då emellanåt lyckas sparka hussen i revbenen när de slåss i maggen eller av den enkla anledningen att man bara måste snurra runt 200ggr innan bepparna ligger rätt och att man då av misstag kommer att trampa/slänga sig ner på husse lite lätt - ja det är väl sånt man får räkna med?
Det slutar nog snart med att hussen kan ligga i lådan -där får han vara ifred iaf. :)

Några bilder ifrån dagens 50:e kissetur på tomten:      
På den här sista bilden så syns hennes getkula lite grann :) 
  

Av Förtrollad matte - 24 januari 2010 10:13

Med ett av mina absoluta mest avskydda djur- Fästingen!! 
       


Men den här fästingen är den bästa av alla   

Av Förtrollad matte - 22 januari 2010 14:50

Hon växer den lilla tösen och slår av på tempot mer och mer, men det är fortfarande fart i henne. Jag säger då bara.. vart ska det sluta? Hon har mer än två veckor kvar och har from. dygn 25 fram tills nu ökat ca. 6kg ! ! !
Jättar eller elefanter? Eller bara vatten kanske? ja den som lever får väl se vad som finns där inne.  
Håll tillgodo med lite bilder från idag..
Hon håller in magen:
  
Inget privatliv:
  
Magbilder:
      

Av Förtrollad matte - 21 januari 2010 18:30

Igår skrämde lilla Ärten mig...ja det började redan i måndags egentligen..
Hon blev så konstig, stel, drog upp skuldrorna och fick en stenhård mage och skakade oc blev inte glad ens av att träffa bästaste Helena.
Hade lite temp. hon gick på toa och gjorde vad hon skulle men rörde sig inte ur fläcken bara låg platt fall. När det knackar på dörrn så brukar hon vara den första som talar om att någon är på gång men nu så låg hon helt still rörde inte ens på örsnibben. Den största gottegrisen ville inte ens smaka hjortlever...ja då är det illa! Var så orolig..

Men så äntligen till kvällen så började det lätta lite. Hon hade blivit insmord i liniment och legat med BoT täcket på sig och förmodligen hade hon haft någon sträckning/låsning i skuldran eller ryggen. Så skönt när man kunde pusta ut.
Så skönt att jag inte ens sa till henne när hon skällde när ungarna kom hem.
Min lilla pärt 

Av Förtrollad matte - 21 januari 2010 18:23

Hämtade upp Paula och styrde kosan till Svenljunga och Annelie och Lojocas för att träffa de sötaste 5veckors valpar jag sett på länge...Men det är klart att med den finaste pappan Leo (Trollas bror) så kan det ju inte bli annat än gullungar. Pappa Leo var oxå där och kikade på de små....han blev en aningens överraskad tror jag...han hade nog gärna fortsatt och haft lite dater med Tilda. Tilda talade dock om för honom vad som resultatet blir av såna lekar   och att hon nog tyckte det räckte för en tid. 
Stackars Annelie vi hade ju så svårt att slita oss så det blev en heldag där på golvet med de gulligaste. Några bilder som inte gör att längtan blir mindre....           

Av Förtrollad matte - 15 januari 2010 12:18

Det går diskussioner lite varstans om olika typer av hundträning,tränare osv..
Men här hos oss är allt som i en liten rosa luddig vappedimma och vi orkar inte bry oss jättemycket, sommarens agility känns sååååå långt borta...
De små hänger liksom med i vårt valprus och vilar sig i form   

Ja,ja vila och vila, grundkondis är ju inte fel att ha och plumsa i lössnö är ju inte fel.
Trolla har dragit ner på tempot en del nu och kan ibland välja att inte tokspringa hela tiden( trodde jag aldrig skulle uppleva det) men är såklart med på noterna när matten får träningsabstinens. Var ute och körde några rutskick och lite inkallning med ställande- känslan var allt från utmärkt till att det är tur att vi har tid på oss innan det är dags för 2:an.

Försökte mig på att fota lilla gullet men hon gillar inte att vara modell och med denna bilden så kan jag ju förstå varför...  
Paulas kommentar häromdagen - Ja, det behövs ju inget ultraljud för att utröna OM hon är dräktig iaf ..
Hon växer timme för timme, det ska bli så spännande och se vilka små prinsar/sessor som ryms därinne. För att det verkligen är någon ja det fick jag bevis på igår  Något litet mirakel skickade en hälsning iform av en liten tåfjutt   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards