Alla inlägg under januari 2008

Av Förtrollad matte - 10 januari 2008 10:52

Ja se det snöar, ja se det snöar det var väl roligt- HURRA!

Av Förtrollad matte - 9 januari 2008 15:28


Härligt, nu är ordningen återställd.
Mannen är där han ska, barnen blir ännu mer kloka i skolan och hundarna drillas på onsdagar..
Det är bara något litet jag tycker mig kunna klaga på och det är det förbenade vädret... fy för rusk och ösregn.
Det gör inte gott i min onda kropp trots jag numera bor i min nackvärmare från Back on track.
Det var bla en av prylarna jag köpte på My Dog. Och vilken investering :)
Så här lite efteråt så inser jag att jag borde jag köpt det här långt tidigare.
Den är underbar!
Men till dagen så har den otypiska voffan drillats lite iaf.
Lite olycksaligt var att mitt under platsliggningen så skjuter ungar(?) av raketer. Nu tog hon inte så illa vid sig(läs brydde sig inte för fem öre) men väl lille krull. Man blir så trött på dessa smällare o raketer i tid o otid.
Förbjud eländet!
Men träningen gick fint o det känns ju gott.

Av Förtrollad matte - 6 januari 2008 23:32

Åh..blir så jäkla trött...skriver ett jättelångt inlägg så kopplar internetet ifrån när jag tryckt på skicka!!!!

Så det blir ett kort referat ist.

Torsd. Första utställningen för den vackraste. Min tanke var att vara i god tid så hon hinner vänja sig vid miljön som är något utöver det vanliga inne på mässan.
När man har bil så tar man inte bussen så ofta men för att slippa parkeringskaos så...Resan gick bra,vet.bes.likaså. Vi gick runt o kolla läget osv.Åkte hissen upp till ringen o tog en bra plats.
När det sedan var vår tid i ringen så kunde den vackraste inte för allt i världen förstå varför hon skulle behöva visa upp sig i all sin prakt. Alla har väl ögon att se med. Hon är vackrast !
Dagen var väldigt tröttande och det var en sliten Trolla som däckade när vi väl var hemma igen.

Fred. Rasmontern för dansk/svenska gårdshundar pryddes av Ärtan  ett par timmar. Det var många som var intresserade av rasen och det är ju alltid trevligt att prata hund. Men även för en lite mer rutinerad hund såsom Ärtan så tar miljön ganska styggt på dem.

Lörd. Rasmontern igen idag var det Elvira som fick pryda bordet en stund.
Även hon inbjöd till många samtal o klapp o mys.

Sönd. Idag var det åter utställning för den lilla vackra.
Målet idag var att uppföra sig väl i ringen så hon lämnades över med varm hand till Johanna.
Johanna iklädd den lilla svarta o lurviga som slutar i ett par mormorskängor i storlek 45.
De var så passande för varandra, de struttade runt så fint tillsammans.
De äntrade ringen och den vackraste blev klämd o känd på  och jag tror minsann att domaren skulle se efter vad hon ätit till frukost, kanske peta bort några rester vid de innersta tänderna oxå. Men den lilla stod såfint:)
De struttade runt och fick en kritik som inte var helt illa.
Bla. stod det:Ganska bra skallparti o prop.Luftigt burna öron,Bra hals orygg, välställt kors.tillr vinkl bak Bra pälskvalitet men sakn.u-ull
MEN..sen saknar hon tillr. rastyp så hon fick en 0:a ?????
Senare på kvällen så slog det mig...(efter Maries klargörande mess).. domaren hade tagit fel!
Han hade inte bedömt Trollboll, den vackraste utan han hade bedömt Johanna!!  Det var Johanna i sin lilla svarta med de lurviga som slutade i mormorskängorna med storlek 45 som hade blivit bedömd i ringen av en domare som själv säkert inte är så rastypisk som han vill påskina.
Han hade blivit tillsatt förmodligen pga sjukdom el. likn. En domare som inte tagit tid på sig att läsa på om rasen och skickade ut både den ena o andra snygga och rastypiska hunden med tvåor. Ett stort minus i kanten för denna domaren i min anteckningsbok. Och ett jätteplus till Johanna o den vackraste o mamma Sussie som gjorde så bra ifrån sig :)
Nattinatti..zzzzzzzz...

Av Förtrollad matte - 1 januari 2008 14:54


Man behöver lite äventyr och utmaningar för att hålla sig ung.
Ja det var väl det vi kom fram till under vår promenad till JURASSIC PARK..

Ja jag såg både tvekan o förfäran i deras(Paulas o Magnes) ögon när vi bestämde promenadmål. Hu så läskigt... Men vi hade ju med våra bodygards 4 härliga skuttiga,springiga,glada färggranna tjejer med oss.

Väl framme vid hägnet så trotsade vi faran o gick in, helt ovetande vilka hemskheter som fanns därinne. Ja jag hade ju naturligtsvis talat om att vi sett dino-liknande rådjur.

Men döm om vår förvåning, vi hittade inga djur och om de inte höll sig undan väldigt bra så såg det ut att vara helt tomt. Men hundarna visade inte heller att det fanns djur i närheten så antingen så hade de skrämts av alla raketer under nyårsaftonen eller kanske vargen som rör sig här ute hade tagit dem eller så har de gjort sig en egen in/utgång.

Men visst är det konstigt att det finns ett ganska så stort hägn mitt ute i skogen med högt 2-3m rejält staket runt om.
Konstigare blir det, för i detta hägn så stod en gammal traktor o ett torp..

Jag luskar på för att få en förklaring....

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards