Alla inlägg den 20 januari 2008

Av Förtrollad matte - 20 januari 2008 08:54


Natten mellan fredagen och lördagen så hade det snöat så på morgonen hade det fallit ca. 20cm snö och det var kaos överallt med bilar som inte kom fram innan räddarna i de oranga farkosterna kommit fram o skopat rent.
Vi åkte ut i skogen även idag och hade med voffsen medans mannen o sonen riskerade hälsan i utförsbackarna ;)
Under morgontimmarna ökade vinden o snön började vina igen. Gondolen stoppades för blåstens skull och det började gå bussar mellan dalen o toppen. Stackars de förarna ! Även om de har vana så kan det inte varit roligt att köra den vägen. Vinden ökade så mycket att de flesta backar stängdes av, detta märkte inte jag o tjejerna så mycket av men visst så blåste spåren igen på sina ställen så jag är glad att vi tog de korta spåren där man aldrig hade så långt till stugan o värmen. Beccisen tappade sin mobil under någon av dessa rundor :0
Denna dag blev tidig eftersom vädret bara blev sämre o sämre. Så hem o mysa i stugan.
Vi hade blivit varnade för de dåliga sängarna och visst nattsömnen har inte varit så god. Det kan inte vara lätt att bygga hus på ett berg o få det rakt o så för det kändes som om sängen lutade så efter vi snurrat runt så blev nattsömnen lite bättre :) Jag är överlycklig att jag packat ner min backontrack halsvärmare  annars hade jag nog inte fått någon sömn alls.
Senare på eftermiddagen så helt plötsligt så mojnade det av o sprack upp och det blev så vackert så vi tog oss en härlig promenad, bla. för att se om vi kunde hitta den tappade mobilen. Men den var borta.
På  avresemorgonen så var det helt klart väder o solen sken, en sån härlig dag. Det hade ju varken blivit scotersafari el hundspann pga, vädret dagen innan och hade inte alla andra kommit på den ide´n idag nu när det vackra vädret infunnit sig så...  Men det är klart då finns de attraktionerna kvar tills nästa gång, för en nästa gång blir det helt klart :)
Innan vi åkte så  kollade vi med receptionen efter mobilen(halmstrå, jag vet) och vet ni vad? Där låg den! Någon snäll människa hade hittat den i snödrivorna o lämnat in den :) En sån härlig dag :)
Resan hem gick bra o jag stupade i min egna goa säng som man inte behöver vända sig i för att ligga rakt o skönt :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards