Direktlänk till inlägg 16 januari 2008

Jo..det ska jag tala om..

Av Förtrollad matte - 16 januari 2008 23:16

Det är ett MUSBO!!!!!!!

Fyyyyyy så äckligt ! Den lilla musen, jo jag skriver i singularis. För jag blåvägrar tro att det bor mer än ett styck äckligt kryp som boat i en väska som stod undangömd med några gamla hundmatskulor inne i mitt hus.
Men det förklarar ju varför jag hört konstiga ljud från "någonstans".

Urk, säger jag bara!

Men jag har inte tid med en musjakt just nu så jag stänger resolut dörren till krypinet där musen boat in sig i en gammal väska med några äckliga torra hundkulor.

Men såsnart jag får tid så ska jag släppa in voffsen i det lilla krypinet men det kräver ju att jag plockar undan en del pinaler som samlats på hög därinne som det så gärna gör i sådana där små krypin. Sen för säkerhetskull ska jag nog ta vägen förbi affären o införskaffa några fällor.

Men det ska inte behövas då mina råttehunnar är så rastypiska som de kan bli :)

 
 
Ingen bild

Christina

17 januari 2008 13:51

jag borde kanske läsa de senaste inläggen först?

Kan tro att dina småtjejer gjorde processen kort!!

 
paula

paula

17 januari 2008 20:02

När jag läste detta undrade jag om det inte hade varit roligt om du hade spelat in ljudet när du hittade detta. Hur lät du?
Jag skrattar lite för mig själv...

http://paulas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards