Alla inlägg den 13 april 2008

Av Förtrollad matte - 13 april 2008 21:15

Det är verkligen aprilväder. Sol och härligt väder i fredags och man kunde sitta och gona sig i lä på altanen med en kaffekopp och en god bok. I lördags så var det 10-15cm snö  och ganska kallt, snön tinade bort under dagen men ändå. Så idag när jag slog upp de blå så var det med spänning jag kikade ut genom sovrumsfönstret, ja lite blå himmel kunde anas och inget vitt på backen.

Idag var jag förberedd. Regnställ och gummistövlar. Köttbullar på tining i micron och hunden sattes ut i bilen. Skulle ju ut i sök-skogen med Trolla.
Väl framme där jag mötte upp Git så insåg jag ju att köttbullarna låg kvar i micron så det var ju bara att köpa nya :) Är man snurrig?? (Ingen behöver svara på det där)

Vi var fyra som skulle träna sina doggisar idag. Två grönisar, en labbe och så Troll. Alltid spännande och lite nervöst med nya människor.

Ja jag behöver väl inte tala om att Trolla var duktig?
En liten pärla är hon i mitt tycke iaf. hade hon varit mindre reserverad så hade lyckan varit total.
 Men hon gjorde ett par snabbisar på dyk-upper/hitta övningar och käkade mycket köttbullar hos figgarna. På något skick var det en väg som hon skulle över- det beredde henne inga större problem utan hon jobbade på bra. Kul!
Synd att det är så många av söndagarna som redan är uppbokade med annan hundaktivitet. Men finns det bara möjlighet så blir sök ett söndagsnöje framöver.

Efteråt så var det svårt att slita sig och åka hemåt för vädret hade blivit alldeles underbart men hemma så fanns de andra voffsen som gärna gjorde oss sällskap på den långa promenaden vi tog när vi kom hem.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards