Alla inlägg den 8 april 2008

Av Förtrollad matte - 8 april 2008 23:28


Ett underbart väder och när kvällen började närma sig o solen kliva ner från sitt fäste så hoppade vi in i husbilen, åkte till en sjö för att invänta solnedgången. Så härligt :)
Det kommer vi att göra igen, riktigt myspys..

Av Förtrollad matte - 8 april 2008 12:08

Lyssnade på Christinas länk och visst är det så att det finns många olika läror inom hunderiet. Både på gott och ont.
Likaväl som det finns många olika anledningar till varför man skaffar sig hund.
Man lägger olika värderingar i olika ord. Men i grund o botten så vill vi alla väl ha en väl fungerande hund som passar just mig som ägare.
Så oavsett vad vi kallar det- Ledarskap eller vardagslydnad är ju av mindre betydelse.
Likaväl som jag tycker att det är skit att höra om hur man misshandlar barn i uppforstringssyfte så tycker jag illa om att banka sin hund till lydnad.
Men man behöver inte vara en mespropp heller, för det är ju inte heller bra.
Utan det är nog så att har jag sagt .. så ska .. gälla, protester? Ja, försöka duger..
Men den gyllene medelvägen är nog bäst och hur den ser ut är nog upp till var och en att fundera ut.

I går möttes vi upp- släkten på mannens sida- åt en finfin kina och sedan förpassade vi oss till konserthuset o till tredje raden. Sedan väntade två timmar med en urduktig mångspelande orkester och Björn Skifs.
Det var en upplevelse att se denne duktige artist hålla igång i ett par timmar. Musik av olika typer uppblandat med lite sketcher där orkestern skämtade friskt med honom, även någon i publiken fick in ett litet skämt.
Höjdpunkten var ju när orkestern spelade ett långt intro inför mitt hjärta och när han sedan sjöng denna sång så att det knottrade sig ända ner till tårna. Så maffigt! Nu blev jag dock inte i samma extas som min granne, kvinna i 50årsåldern. Hon var uppskruvad långt innan föreställningen började och körde hela registret- skrek,klappadefrenetiskt,tjoade,fotade. Grät, stod upp och skrek osv. Men likväl så krusade sig skinnet på mig när han tog i med denna ballad. Men en liten undran, måste det se ut som gitarristerna har sex med sina gitarrer? Och minspelet hos dem sen, fnissade gott åt dem, de ser ju så löjliga ut .  En skön utekväll var det, så tack svärmor för julklappen :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards