Direktlänk till inlägg 26 februari 2008

Tre träffar en tisdag

Av Förtrollad matte - 26 februari 2008 22:51

Tre träffar på en dag :) Lite mycket kanske men ibland så är livet så :)

Första träffen var vid spårskogen och jag hade fått klätt upp mig till en michelingumma då jag inte skulle hinna hem o svida om till mer ordnade kläder innan nästa möte.
Så där står vi mitt ute i skogen Trolla o michelintanten o den gula spårlinan. Vi blev anvisade vart spåret började o där började strapatsen.. hon dök ner i pölen som bildats under natten(hur hittar de vittring i en pöl???) o drog iväg. I nästan 110knyck drog hon iväg och spårade över glashala bergsknallar o genom vattenfyllda kärr medans tanten flåsade panikartat bakom :Hjälp, ta det lite lugnt..! Trollboll lugnade sig en halv sekund eller så. Nä, helt ärligt så är hon duktig,jätteduktig men väldigt impulsiv o hittar lätt sidostick som hon snabbt vill kolla av innan hon återgår till spåret.
Och vi fick lite råd o jobba efter så ska vi nog komma till rätta med det där.
Jag var nog lika glad som hon när hon hittade klöven i slutet av spåret.
Det var två nöjda tjejer som gick till bilen.
Hon fick sitt fina nya täcke på sig o somnade sedan sött för att drömma om alla spårskogar som är fyllda med klövar bara för henne att snooza på :)

Jag fick svidat om o åkt till nästa träff som var på banken. Det var oxå ett trevligt möte o jag fick fixat till en hel del. Hittade massa konton med ingen ränta alls som gick att ändra så att sparräntan blev 3,5% de var väl inte illa? Prutade lite på låneräntan, undras hur mycket man betalt för mycket genom åren för att man inte visste det gick att pruta? Men ingen ide att gråta över spilld mjölk eller vad brukar man säga?
Just mjölk var faktiskt det enda som hamnade i korgen när ICA fick besök vilket jag är mäkta stolt över för idag har jag haft ett JÄTTE gottesug.
Hem o vila lite o umgås med barnen :)
Sen sista träffen med krull. Jag skulle träna Ärt o Troll.
SUCK varför har jag anmält Ärtan? Ingenting funkade,ingenting!
Trolla gjorde dock ett fint pass:)  Men även här visar sig impulsiviteten. Som vid platsläggningen, suck :(
Ja,ja alltid ska det vara nåt...här en bild på en stolt snutta :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards