Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Förtrollad matte - 13 februari 2008 21:26

Ja den rubriken summerar större delen av mitt hundbestånd.

Lilla Elvira-piran har åkt på någon muskelinflammation i ryggen som blev akut igårkväll. Så fruktansvärt när de små har ont och man inte vet var eller vad man ska göra.
Hon fick efter samtal med vetrinär fasta o övervakas över natten.
Hon hade så ont att hon skrek när man bara kom nära henne (kanske var lite självbevarelse drift, men ändå) Så ont det gjorde i mig. Sov inte många minuter i natt kan jag lova. Hon låg nära,nära o bara småpusta så som de gör när de har ont.Trolla uppförde sig precis som ett avundsjukt barn,min mamma, JAG vill vara närmast henne.
Idag så var det till att åka till vetrinären som klämde o kände o tog lite bilder på henne. Spruta med smärtlindring och vila, 10dgr med inflammationsdämpamde. Så ska hon vara ok igen.
Vilken tur att jag köpte ett back on track täcke på My dog, det kommer väl till pass nu. Skönt sa Elvira :)

Den halte då? Ja det var ju kursdag och då fick gammeltanten rycka in ist. för Elvira. Ja, det gick ju fint till o börja med. Hon tyckte det var lite läskigt med alla andra där och gungan var inte ok. Så det gick lite slött o långsamt men det blev bättre allt eftersom.
Sen lyckades hon med oturen att förmodligen halka eller trampa snett efter ett hopp o blev superhalt!  SKIT OXÅ!!!

Överenergisk?  -Trolla i ett nötskal :)
Man bara ....måste.....STUDSA...HOPPA....PUSSA....BOXA RÄTT I MAGEN....för att sedan RUSA RUNT,RUNT och RUNT IGEN o HOPPA o STUDSA LITE TILL =)

Mina pussgurkor är de allihopa :) Ha, 15063steg vart det idag :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards