Alla inlägg den 5 februari 2008

Av Förtrollad matte - 5 februari 2008 16:50

I dag är det en sån där dag som man lika gärna kunde raderat bort från almanackan.
Två av barnen är sjuka, jag har haft en helvetes natt med värk o knappt fått en blund i ögonen..ja bara skit,skit, skit.
Men eftersom jag var tvungen att åka till apoteket o därmed tog med mig Trollboll så blev dagen lite bättre.. Ja jag erkänner de andra voffsen har än så länge bara rastats på tomten men dagen är inte slut än.
Efter besök hos banken,apotek och affären(det är ju tora  temledagen) så tog jag Troll på en liten runda i Landvetter city. Det första vi mötte var en alldeles överlycklig pudelvalp som högljutt talade om hur kul den tyckte det var att se en annan voffs. Troll låg plats-tyst! (ja ett litet voff men nästan)
Sen gick vi vidare o mötte många folk av alla de sorter. Nu kommer det bästa...Hon var helt tyst! Brydde sig inte, tittade rakt fram el. möjligen åt mitt håll. Min Pärla <3
Vi gick i tunneln under motorvägen, mötte fräsande katt och över bron tillbaka till centrum igen. Vi fick tränat på mycket under denna lilla prommis och både min o hennes självkänsla växte.  Sista testet under denna utflykt var efter jag inhandlat mera hundmat o affärsinnehavaren skulle hjälpa mig o lyfta in säcken i bilen då jag inte fixade det själv. I vanliga fall hade Troll vaktat bilen högljutt men hon slängde en blick bortåt mitt håll o insåg läget  o hon förblev tyst o lugn <3
Jag har fortfarande lika jäkla ont o besvärligt men hjärtat är fullt av rött ludd alltså fullt av kärlek o glädje över min familj o voffs

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards