Direktlänk till inlägg 24 september 2007

Får se vad som kommer med

Av Förtrollad matte - 24 september 2007 14:45

Aaaarrrggghhh! Jag blir så trött o besviken, ledsen och uppgiven o glad o faktiskt lite helt jävla svenskt avundsjuk oxå.

Får se hur mycket av texten som får stå kvar...det är hemskt o inse vilken dålig människa man är o inte vill man ståta med det heller men jag behöver får plita av mig lite så att det kan läggas bakom mig o jag kan se framåt igen.

Igår var det årets sista officiella agilitytävling för mig o mina voffs. Vem vet kanske de allra sista någonsin..
Jag var laddad, målsättning var nollade lopp -men jag skulle vara nöjd även med mindre bra resultat bara känslan av samspel infann sig. Inte så svårt eller hur?
Sen hade vi inte de bästa av förutsättningar. Som för lite sömn efter ett megagräl med maken, alldeles för mycket snurrade runt i huvudet. Mycket värk så jag vart tvungen o pilla i mig lite painkillers gör inte saken bättre inte lätt o fokusera då.
Det började iaf. med Ag. klass 1  Alice o Tintin o Gizmo försvarade klubbens heder. Tintin gör ett finfint nollat lopp, Alice får till ett megafint nollat lopp.Tintin 4:a o pinne o uppflyttad, Alice delad 7:a o precis utanför pinnplats igen.
Så j-a typiskt.
Sen så trillade dagen på Nellie,Cosmos och Edit o Wilma som gjorde fina lopp tyvärr alltid något litet fel. Akira slår däremot till o nollar o blir uppflyttad till Ag 2:an. Sedan äntligen så är det dags för klass 2!
Då vänder de på startordningen???!!! och kör tvärtom med L,M,S.
Man funderar ju ..varför gör man så? Men jag är glad att någon anordnar tävlingar så jag tar voffsen på promenader och njuter av att titta på agility istället.
När det äntligen är min tur så startar Ärtan först och allt gick fint tills jag inte hinner placera mig där jag vill o visar lite väl fel med kroppen o hon diskar ut sig genom att göra som jag visar. Hon tar balansen MEN jag är nöjd med loppet FÖR att jag kunde samla ihop mig o köra resten av banan ut som hon förövrigt gjorde felfritt. Detta brukar jag ha svårt med då det liksom redan är kört..
Sen var det då Virans tur som idag borde heta galningen el. nåt likn.
Hon kollade in domaren i starten som visslade o gav handtecken o hon bara schvischa iväg..Hon kunde banan tyvärr var det inte samma som domarens. Jag blev så besviken så att det inte finns ord, nog för att hon kan vara tokig men det var nog över ett år sedan som hon var så här.
Jaha, bara försöka ladda om. Mer väntan.
Från Ho1 Kommer jag inte ens ihåg placeringar ifrån, jag vet bara att Akira tog pinne igen och numera ett helt o hållet klass 2ekipage. (GRATTIS!)

Sedan så vände de igen startordning så först ut i 2:an var Wilma hon gjorde ett fint nollat lopp tyvärr så fanns det fler o snabbare ekipage så det blev ingen pinne, denna gång. Sedan tillslut så var det Ärt o Virrs o Tintins tur igen. Först ut av oss var Tintin, han gick som en raket o kom i mål felfri sen så startade galningen! Hon höll koll på domaren, han blåste o visade fram ..JAG HANN KNAPPT AV MED KOPPLET så for hon iväg på egna strapatser. Jag blev så sjukt besviken så jag gick av plan.Sen så var det ärts tur o det var lite synd om henne. Det var svårt att ladda om efter galningen. Men hon gjorde så gott hon kunde tyvärr en vägran på slalomet så långt ner i resultatslistan. Men hon gick i mål iaf :) Tintin han vann klassen så de fick sin första pinne i ho2. Kul, eller?
Jo visst tycker jag det(idag) men(igår) i besvikelsens hetta så tänkte jag bara .....något mindre moget..
Men efter en jäkligt lång tävlingsdag så är summan av kardemumman: 
Jag o mina hundar är urdåliga ekipage som inte lyckas få till det. Vi har inte ute på banorna att göra.Vi drar ett stort täcke över oss istället eller så går till skogs..
Uppdatering:
Vi drog till skogs ett tag o lät vindarna ruska stora delar av besvikelsen ur oss. 
M.A.O Dags o ta nya tag!     
               

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards