Alla inlägg den 26 september 2007

Av Förtrollad matte - 26 september 2007 23:05

 
Ja det är precis som hon är, min lillastora tjej! :)

Vi har idag varit o hälsat på hos bäna för första gången. 
Hon fick vara i bilen medans jag blev informerad o fåren hämtas upp till fållan.
Alltså jag är helt såld på detta..får se om Trollis blir det med.
Det visades upp lite, innan jag skulle ta ut Trolla men snart var det dags för det stora ögoblicket.
Jag trodde nog att hon skulle visa större intresse för djuren än vad hon gjorde men intresset stegrades. Vi gick utanför fållan först med o sedan utan koppel. Hon pausade i bilen ett tag, sedan var det dags igen.
Vad en liten paus kan göra mycket. Intresset hade växt betydligt o med det kom lite skall oxå (mindre trevligt).
Nu fick vi gå in i fållan, i koppel såklart..
Hmmm, spänningen stegrades. Det gick fint ett tag men sen blev det lite mycket spring o drag i kopplet, så dags för en ny paus.
Nästa omgång så fick JAG vara i fållan mitt bland lammen medans Trolla rörde sig runt fållan.
Ja, vi höll på o dona och jag fick lära mig massor som balans o liknande(det saknades hos Trolla idag) Och hjälp, vad jag insåg att vi måste TRÄNA MYCKET MER PÅ LYDNADEN. 
Men kul var det och jag hoppas jag får komma dit snart igen.
Jag skulle ju börjat på vallkurs på måndag men det blir för långt o åka, så jag får hoppas på plats till vår/sommaren på nämre avstånd.

Sen har vi tränat agility ikväll igen. Härliga instruktörer ;) =)
Gott när man får nya ideer o så skönt att ha någon som tittar på en o talar om vad som är galet. Även om det innebär att det är allt som man gör =)

Hade en diskussion om våra sandade balanshinder (på klubben) för ett tag sedan, det var några som sa att de var så läskiga att deras hundar inte ville gå på dem. Till dem ..          Övning ger färdighet!
Ikväll blev Elvira till en krypande padda när hon för 1:a ggr gick på en mattklädd balans inomhus. Men efter ett par ggr så var det lätt som en plätt :) Alltså bara träna på, på alla möjliga o omöjliga hinder o miljöer.

När jag kom hem så hade jag en väldigt glad Trolla som väntade på mig. Att ta det lugnt fanns inte i hennes vokabulär, så ett lätt blåfärgat ögonbryn och en fläskläpp pryder numera matten.
Hon saknade sin matte så till den milda grad att hon hade öppnat dörren o gått ut efter mig men när hon insåg att jag inte var kvar hemma så gick hon in på tomten igen =) Så nu blir det till att Trolla-säkra ytterdörren eller låsa när man går hemifrån.
Kram på er alla

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards