Alla inlägg den 17 september 2007

Av Förtrollad matte - 17 september 2007 06:47

Så var ordningen återställd och vardagen här igen...
Så här kommer en sammanfattning av helgen:
Var på lydnadstävling med Ärtan på Marks Bk i lördags och blev en vinnare IGEN!!
Ja, inte poängsmässigt men vi fixade vårt mål! Jippie!

Mitt mål med lydnaden är att hon ska kunna känna sig trygg o glad på plan.
Med ökad trygghet o glädje så kommer resultaten, för jag vet vad hon kan.
Det är ingen lätt sak för Ärtan att gå ut på plan efter det som hände så att vi har kommit hit där vi är nu är en jättegrej för oss. =D

Men det ger mig oxå en uppgift, vilket jag tror jag blir bättre o bättre på, att hålla nerverna i schack. Jag kan inte gå in på plan med fjärilar i magen för hur skulle jag kunna förmedla ett lugn till henne då?
Det är lite kul o titta sig runt på sina medtävlanden när de är vita i ansiktet av nervositet och egentligen, hur kul har dem just då?

Jag fick iaf startnr.2 (7st i min grupp)och skulle ligga platsen mellan 2 jack russlar.
Platsen gick fint fram tills vårt mardrömssenario. En stabyhoun gick upp och börja springa runt, den drog med sig båda j.russlarna och en malinois. Sekunderna tickade på långsamt. Ärtan höll stenkoll på mig(pussgurkan) men när både matte o husse gick tillbaka med sina Jr. då vart det nära att hon klev upp.När det bara var 2 sekunder kvar så ställde sig Vinna upp, stackars Helena. Men GULLÄRTAN låg kvar o kändes trots allt ganska så cool.
Men det är klart att hon blev påverkad av det som hände o det speglar sig i resultatet.
PLATSEN:10P
TANDVISN. 10P
Oxå här ett framsteg eftersom gubbar är lite läskiga och oftast har de inget hyfs utan ska gräva runt i munnen.
LINFÖRIGHET: 6,5P Ja, det blåste... så det var nog därför ;) Bad day ,helt enkelt.
LÄGGANDE: 0P Hon blev osäker(kanske inte hörde i blåsten) o det behövdes fler kommando
INKALLNING: 10P Som ett skott =)
STÄLLANDE: 0P Nu tänkte jag att hon skulle höra iaf o tog i för kung o fosterland vilket resulterade i att hon satte sig av blotta förskräckelsen.
APPORTERING:9,5P Lite tveksam i tagandet
HOPP: 10P 
HELHET:8,5
Resultat: 134p 
Jag borde hjälpt henne mer vid läggandet o ställandet för där kom osäkerheten fram men det är bara att jobba vidare, därimellan så var svansen hög o glad o öronen pigga o alerta.

Ett jättegrattis till Helena o Vinna som trots missad platsliggning klarade av ett 1:a pris. De är sååå duktiga =D





 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards