Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Förtrollad matte - 22 augusti 2009 08:48

Fru K kom med bilen tidigt på morgonen, tänk att det kan rymmas så mycket i en bil ;)
prövade hennes nyköpta gps och förlitade oss till 110 på den, men när vi blev utledda på grusvägar så började vi att tveka en aaaaning. Men fram kom vi och fick boat till oss.

Mina mål för dagen var med di små- Ärt- hindernolla och Elvira- startträning.
Troll- kontaktfält och nollla i hopp.

Nässjö bk var en fin liten klubb och visst en liten tävling som tog heeela dagen men det var gemytligt och väldigt skönt, tur med vädret hade vi oxå. Lägg till det en massa klubbkompisar så är det inte konstigt att det var nice.

Först ut var Troll och ag 1 det blev kontaktfältsträning  och hon tog dem såå fint. Efter en rivning så passade jag på att testa henne och gå ifrån henne i slalomet, hon gick ur sista porten och vi körde på men mål 1 uppfyllt och ett komihåg i träningsryggan.

Sedan hade jag en lååång paus till ag2 med di små. Ärt startade och gick kanon tills hon låste på en tunnel som inte var den som domarn nu hade tänkt sig. Men en skön känsla tills dess.
Elvira då....hon är urknasig har jag fått kämpa med hennes tjuvande i alla år så var jag liksom lite redo för detta nu med..och vad händer? När jag lämnar henne och ska starta henne så fastnar hon i en doft och rör sig inte ur fläcken! :o  Får gå tebax och putta bort henne och gör om proceduren och hon fastnar nästan likadant för att sedan plötsligt komma på vad hon skulle göra så det blev nästan som en tjuvstart iaf. vi var inte synkade för fem öre och det blev en hattifnatt start med skutt och snurr vilket såklart kostade tid. Sedan gick loppet kanoners och hon kom i mål felfri och plac. sig som 3a. Det hade varit vår sista pinne i 2an om det bara varit en startande till. Men,men ingen ide att gråta över spilld mjök och faktum kvarstår hon känns som om hon är tebax och bara det!! =D

Sedan väntan igen....

Hopp2 och Ärtan då... ingen svår bana men hon återföll i hennes aktaförattgörafelislalom...alltså gick det saktasakta men resten av banan gick bra och hon kom i mål som 3a även hon även om hon fick "lite"tidsfel. Kändes ändå rätt ok med felen annars hade det varit precis utanför pinnplats även med henne. 

Sedan var det då Trollas tur igen samma bana som Ärt. En rolig bana men med en hel del möjlliga vägar för Trolla(som inte varit domarens val)

Hade svårt att välja hur jag skulle starta ooch hade jag varit liiite tydligare så hade hon inte dunsat in i mig och jag fått en 5a för beröring. Men resten av banan satt som en smäck och vi kom in med 2a bästa tiden, jag hade kunnat tajta till henne på sina ställen men jag ville i mål och lät henne jobba ganska så självständigt och är mäkta stolt över hur hon lyckades att räta upp sig över långhoppet och inte snedda över det vilket vore lättast i den vinkeln hon kom ifrån. Tjoflöjt vilken härlig hund jag har :D
Vi kom nog 9a i det loppet, en hel del hade svårt att klara tiden och det blev få pinnar utdelade.

Det var många fina lopp av klubbisarna men inga superresultat denna gång. Men en hel del att packa i måbraväskan tex. däcklösning,fart o fokus.
Något mindre bra var under denna tävlingen jag helt plötsligt utan att tänka på det kom på att jag har börjat att sätta press på mig o Trolla. Vi är inte mogna för det... vi håller fortfarande på att trevar oss fram för att hitta oss i det hela och då ska det vara utan krav och med glädjen kvar.
En viktig läxa för mig.

Tack fru K för en trevlig dag :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards