Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Förtrollad matte - 5 augusti 2009 15:07

Idag var det dags för spårträning ihop med Myran och Nikki och deras matte.
Vi samlades vid sandtaget och snälla Eva hade redan lagt ett spår till T och M.

Väl framme vis spårstarten så visste fröken T vad som vankades men till vår stora frustration så vimsar hon förjäkla mycket i starten..hon vet var spåret är inte tu tal om annat men jag skulle önska att hon gick spåret och inte flamsade runt..men efter första pinnen så blev det ett annat sug i henne och hon började koncentrerat att jobba med fokus på spåret..det tog sig mer och mer under spåret  =D

Myran som är lite yngre visade sig oxå veta vad det handlade om och gjorde ett fint spår även om hon oxå var lite tvungen att kontrollera av omgivningarna ibland.

Som alltid vid hundträning så kläcks de bästa ideerna vid fikapausen.. och det är ju tur att någon som Kajsa Varg myntade uttrycket- Man tager vad man haver. För det var precis det som fick ske idag. I min iver över att komma igång med spårträningen igen så när jag packade fika-ryggan så glömmer jag att lägga ner muggar. Så E fick ta vattenskålen till kaffekopp och ojoj så pigg hon blev =)

Brainstormade ihop lite ideer att gå vidare med i deras träning.

sedan var det N spår och jag säger bara vilken duktig hund, nya föremål och sånt fokus  *drömmer*
Sist men inte minst ett kort/snabbspår till T som nu hunnit ladda upp sig rejält.
Tanken var att hon snabbt skulle få en belöning/kvitto på rätt utfört uppdrag.
Ja snabbt blev det och i ryggan nästa gång ligger ett par handskar till mig. Jag hade inte en chans att hålla in henne.  Hon hade inte riktigt tid med den tidiga belöningen men fick en bra slutbelöning ist.

Det känns som om vi har en bra plan framöver...utvärdering kommer.
Tack för en trevlig dag =)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards