Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Förtrollad matte - 18 oktober 2009 23:45

Vaknade av mattes klocka ringde alldeles för tidigt ...borrade ner nosen i kudden och försökte se ut som om jag sov. Men attsickens...det lurade inte tanten...hon skickade ut oss i kylan medans hon själv värmde sig med en kopp kaffe vid kaminen.

Idag var hon alert och serverade vår frukost tidigt och fixade och donade lite lätt så där med lite trista onödiga göromål. Stoppa in disken tex. det är ju bara att hålla fram den till mig så ordnar jag saken tvättad och torkad på samma gång liksom..

Sen insåg jag att det var ju en sån där rolig dag, fick hoppa in i bilen med lillmatte och stormatte och de hade med sig träningsväskan och liggunderlaget och gooooodis och bollen- tjoho!!

Väl framme så promenerade vi till träningsplatsen...  

Solen sken och det var en riktigt härlig höstdag.

Matte var fortfarande nöjd med mig efter gårdagen men ville allt fila på lite smågrejer sa hon...det är väl ok tänkte  jag så länge jag får leka med bollen och får en gotta ibland så får hon väl hållas med sina exter.

Vi tränade lite ligg  

och när vi gjort det ett tag så tyckte jag nog att jag var värd en liten gotta  
Vi tränade lite på att hitta positionen samtidigt som jag skulle akta mattes ben. Det gick jättebra (om jag får säga det själv)  
Även lite linförighet drillade jag matte i :)  

Sen behövde hon vila lite så vi fick dra oss tillbaka till vår pausplats...   där vilar hon sig och ibland funderar matte så det knakar över nån grej. Idag var en sån dag hon gillade inte riktigt min sväng efter hoppet igår och det gav henne tydligen något ytterligare grått hårstrå. Men jag fattar inte grejen- hon borde ta det lite lattjo som jag istället och njuta av livet lite, rulla runt och goooona sig. DET ÄR GREJER DET!
Jag förstår mig inte alltid på tanten när vi grejar agility så brukar det ju betyda att jag ska svänga tebax om hon är kvar där bakom mig och är hon då på hö sida om mig svänger jag hö är hon däremot på vä sida så svänger jag vänster. Var det inte så hon ville ha det?? Hon hade iaf. riktigt huvudbry    och rådfrågade en annan tvåbening. De kom fram till något smart(tyckte de) och jag skulle minsann ställa upp på galenskaperna.  
Oooopps, det är något ivägen...

  
Jahaaaaa, men varför sa du inte att det var så här du vill ha det då?? Tok tant!!
Sen var det dags för lite rutan träning..   den gillar jag lite grann  
Matte brukar bli så glad när jag står där och då brukar jag få lite gottis efter jag fått springa efter den roliga bollen.  

Sen sa matte att vi tränat nog för idag och att vi skulle skynda oss för vi skulle träffa en snyggingKyss
och jag säger bara WOW! Men jag får berätta mer i morgon...men tills dess ska jag drömma heta drömmar om den här killen  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards