Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Förtrollad matte - 1 oktober 2009 14:08

Mycket att göra och bloggen underhålls inte lika ofta men ibland har jag tid (och lust) att uppdatera.


Vi tränar på allt efter förmåga (både min och hundarnas) och tänk, ibland ger det resultat. Kyss


I tisdags var Trolla och jag och hälsade på i skogarna i Floda och träffade viltspårdomare Stig-Åke. Matten var såklart supernervös och undrade vad jag gett mig in på men Trolla fröken hade en fin attityd och var lugn och fin.

Vi fick instruktioner och iväg det bar -över stock och sten in i ris och över bäckar. Många gånger trodde jag nog att hon var ute och cyklade men så....tänk efter stund så var den där - den efterlängtade klöven.

Lilla snuttan hade gjort sitt anlagspår och blivit godkänd Skrattande  


Så nu är det att öva lite till och satsa på öppet spår. Bara knät blir bra så....


Dagen efter så var det dags att åka iväg till V:a djursjukhuset för en check av den lillas ögon. Det är ju så att man ska vara frisk för att få gå i avel. Trollas uppfödare- Kennel Force Galaxie's( www.lotis.se/ ) har ju planerat en kull nu vid hennes nästa löp så det var ju så dags för en koll.

Såklart var det helt ok så hon fick den gröna OK stämpeln i rumpan. Härligt!!


Framtiden är spännande!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards