Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Förtrollad matte - 8 januari 2009 14:16

Hm.... undras om det är fler än jag som lyckas med att gå vilse ca.300m hemifrån och tillråga på ett kalhygge ! ! !

Till mitt försvar så har jag inte gått där sedan skogsmaskinerna avverkat och nu var marken täckt av en massa snö, ja det var säkert 5cm.

Trolla njöt i stora lass av att springa runt som en riktig tok medans lilla Elvira tyckte det var överreklamerat med en kall skogspromenad där man fick lyfta på benen. Matten höll på att dratta på ändalykten ett flertal ggr då hon inte såg isen under snön så för att undvika kast med liten hund kopplades lillfröken oxå lös. Nu fick jag istället shasa bort henne för hon skulle ju gå precis bakom mig och en platt Elvira som får en expressförlossning är väl inget att rekommendera heller.

Men vilse blev vi iaf.  eller nja...jag visste ju att går vi häråt så kommer vi till vägen men jag var ändå mer lost än jag brukar och när det dök upp hus på ett ställe där det inte skulle vara några....ja då insåg jag det var nog bäst att gå hem innan jag tappar bort mig helt och hållet.
Nästa gång ska man nog ha karta och kompass med sig :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards