Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Att våga,,,

Av Förtrollad matte - 26 december 2008 19:57

Att våga misslyckas är att våga lyckas

Att misslyckas betyder inte att jag är misslyckad.
Det betyder att jag inte har lyckats ännu.

    
Att misslyckas betyder inte jag har skämt ut mig.
Det betyder att jag har vågat försöka.
 
Att misslyckas betyder inte att jag borde ge upp.
Det betyder att jag bör försöka ännu mer.
 
Att misslyckas betyder inte att jag aldrig kommer att klara det.
Det betyder att jag behöver mer övning.

Dessa rader lånade jag från någons hemsida en gång.... tänkvärda och peppande ....

I höstas bestämde jag ju mig för att aldrig mer äntra en lydnadsplan med trollungen...men det är ju kul (?) med lydnad och på träning så är ju hon så duktig så efter jag läst de där raderna minst 12000 ggr så...

Blev jag så peppad att jag återigen kastade mig ut i osäkrad mark denna gången så hade jag målsättningen klar- bra sinnestämmning med en god attityd. Resultatet fick bli som det blev...

Tävlingen hölls i ridhus och vi fick ett sent startnr.
In i ridhuset för platsliggningen höll hon fint fokus , blev tillvisad vår plats.
Lugna fina hundar i gruppen men när vi lämnade dem så blev hon lockad av någon lukt i spånet och jag fick puffa till henne lite..hm..just ja-fokus va det ju.
Sedan låg hon fint tills ca.30s är kvar då hon helt plötsligt hamnar på tassarna. Men hon blev kvar på platsen och det ser jag som positivt,tror hon glömde av sig lite.

Tandvisningen gick galant fastän domaren var tvungen att informeras om de nya reglerna, konstigt att de inte uppdaterar sig.

Sedan infann sig en lång väntan.. men Ulrika höll mig sällskap och vi peppade varann efter bästa förmåga. Många små prommisar med fokuset på topp ;)
Sedan när det var min tur så var nerverna bortblåsta och då platsen skitit sig så var det läge att träna blyg hund och matte :)

Linförigheten- matte gick som på catwalken med attityd och schwing i benen tom. så mycket att troll fick sig ett puff när hon inte gick där hon skulle. Domaren var nog halvblind och såg det inte men tyvärr så såg han störningen i starten(hundarna utanför) och hennes hoppstudsande, och bett i kopplet under språngmarschen och betyget sjönk drastiskt. Men ett stort + för ett bra samarbete och en glad troll så länge som det höll.

Läggandet finns inget att orda om..smack i backen en 10:a.
Inkallningen ett halvt poängs avdrag för hopp i förare.
 Ställandet då var hon närmast domaren,tl,och skrivare om det var det som gjorde att hon fick vadd i öronen vet jag inte men det kändes så..och det innebär att mer träning framöver.
Sedan apporten blir jag så konfunderad över- det är hennes paradnr egentligen men när vi blir kommenderade så tar hon den nästan inte och släpper den för tidigt:( Skittrist, men mer träning på främmande som kommenderar oss.
Hoppet sedan oxå en fullpoängare :) Helheten fick vi väl en sjua på tror jag (har inte protokollet här) mest beroende på att jag inte lyssnade så väl utan berömde henne rejält mellan momenten och hon gick i topp, men hellre det än.... Ja hon belönade sig själv oxå..hästbajs är gott :)

Vi kom sist men var de största vinnarna :) Vi hade ett samarbete:) höstens maror var långtlångt borta med vinden.
Hon hade fokuset åt rätt håll och vi presterade inför domaren utan att gå ner oss alldeles fullständigt. Vi hade kul!
Så för att återknyta till rubriken ....Vi vågade och är inte misslyckade...och tänk vi kanske vågar igen.....nån gång.

 
 
Ingen bild

Jeanette

28 december 2008 09:06

för oss på klubben va nog bara frågan när du skulle ge dig ut igen..inte OM du skulle göra det =)..och se du klarade det ju galant =)...skön skänsla för dig kan jag tänka mig =)..har suttit och planerat alla mina tävlingar nu och kollat lag med..sätter ut dom på bloggen i kväll..du kan väl kolla vilka du kan tänka dig att samåka med mig på =)...kraaam

 
Ingen bild

Christina

28 december 2008 09:38

Grattis Camilla och Trolla! Underbart att allt ditt arbete nu har gett ett sådant fint resultat. :0)

 
Paula

Paula

28 december 2008 20:56

Jag visste väl att det bara var en tidsfråga innan du skulle ut igen. BRA! Så slipa på allt nu för med detta referatet så märks att förstapriset är nära!

http://paulas.bloggagratis.se

 
Ulrika

Ulrika

30 december 2008 09:06

Hallå!
Får jag låna de inledande raderna..? Passar som motto för 2009 för mig!

Tänkte fråga om du har koll på när nästa medlemsmöte skall vara? Jag måste börja planera bensinförbrukningen inför året som kommer...

http://www.papillonalva.se

 
Ulrika

Ulrika

30 december 2008 15:41

Som en liten hemlis så kan jag säga att jag redan är anmäld... Det blir den enda tävlingen (förutom MyDog) innan sommaren för oss. Frågan är bara hur jag ska träna till den - eftersom jag får se till att hålla mig hemma framöver! Men samåkning låter inte fel...

http://www.papillonalva.se

 
paula

paula

30 december 2008 16:36

Gott nytt år!
Vi skal fira med lite vänner som kommer hit. Skall bli trevligt. Vi får ta och planera in anlagsprov för viltspår 2009. Tillräckligt ragikalt i tävlingsväg :-) Nä usch måste ta mig i kragen och börja träna lydnad med lillan. Hon skulle fixa det bra.

http://paulas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards