Direktlänk till inlägg 26 augusti 2008

Host,host

Av Förtrollad matte - 26 augusti 2008 23:19


Att få vara frisk står ju oftast högt upp på folks önskelista i livet.
Sedan kommer kanske våra nära och käras hälsa eller de kanske står på förstaplatsen så att de kan ta hand om oss ifall vi behöver lite öm omvårdnad.
Men en frisk bil är ju inte fel det heller. Sedan 15.45 kan jag köra säkert igen(el. så säkert som det är med mig bakom ratten)men nu så är bilen lagad och jag behöver inte gissa hur fort jag kör eller kisa för att se gps:ens små siffror med bristande koncentration på vägen som följd.
Men nu är det dags att införa högkostnadskort hos bildoktorn, det är inte klokt så dyrt det är för att bara byta ut en kontakt och några ärgade små ploppar. 3300kr fattigare blev jag om man nu skulle ta bort en nolla så hade det mer passant min plånbok, men sådan tur har jag inte,urk. Allt vore väl ändå ganska ok om jag var helt övertygad om att bilen var helt återställd och inte drabbats av några följdsjukdomar men jag är inte helt övertygad. Färddatorn och bensinmätaren uppför sig lite lustigt. Men jag får väl ge den lite tid att repa sig innan ett eventuellt återbesök.
Något annat som är trevligt är en frisk dator men just nu så gör tekniska prylar i min närvaro uppror. Gamla trotjänaren har drabbats av något otäckt virus som inte vill rensas bort trots mediciner och god omvårdnad. Tror att jag ska bära den till toppen på berget och slänga den utför etterstupan för det är väl så det funkar i dagens Sverige?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards