Direktlänk till inlägg 23 augusti 2008

Lilla Ärtegullet <3

Av Förtrollad matte - 23 augusti 2008 09:03

Tävling på Kungsbackas Bhk och jag var verkligen inte motiverad. Hade tänkt att skita i den men blev övertalad av mannen att åka. Ja,ja tänkte jag, jag samåker med mamsen och kan ju faktiskt åka hem efter hennes lopp. Så upp i ottan och iväg. Jag hade även tagit med gammeltanten som sällskapsdam till fröken Troll.
Hon är för go denna gamla tant, trots åksjuka och medicinering så är hon bara sååå glad så att hon nästan kan krypa ur skinnet :)
Mamma startade med lilla A och gjorde ett jättefint agilitylopp, de gick verkligen fint och gick upp på en 2:a plac men tyvärr så fick de 1,nåt i tidsfel. Så jäkla trist! Hon kanske hade några vida svängar men sprang ändå på  bra så det är så j-a retfullt. Men hon laddade om till hopploppet det såg jag inte men hon lyckades komma 6:a tror jag, oxå med 0hinderfel men med någon retlig sekund i tidsfel.
Nu var det dags för mig..jo jag hade blivit lite sugen. Det verkade som roliga banor så upp och värma upp dogsen och mig själv.
Ärtan först ut och hon gick som en racerråtta(för att vara Ärtan) jag fick tydligen något fel på kontakten(?)och sedan var slalomet en port för lång så ett omtag där i men jag hamnade 9:a tror jag med en finfin tid i jämförelse. Kul. Elvira då.. hon är ett kapitel för sig den hunden. Hon kändes fokuserad men efter hinder nr.1 fick hon en Elvira-elektriskstöt som omprogramerade henne till att ta mitt hoppkommando som BALANSEN hon var bara tvungen att sätta tassarna därpå innan hon kunde fortsätta banan utan fel. Blir så trött på henne ibland men samtidigt så kan man inte låta bli att glädjas utav denna hund som är så speciell.  Man vet aldrig hur hon är, man kan aldrig säga att nu har hon D utan rätt som det är så blir hon bara Virr.  Rörigt? Ja precis så är det.
Något som jag upplevde som trist var att jag hann inte gå av banan innan det var banvandring för hoppklassen så fort bort och lämna hund och snabbt tillbaka för att banvandra. Vare sig Ärt el. Virr fick gått av sig och upplevt riktig belöning för väl utfört arbete. Jag gick banan med trötta ben och kände mig nedslagen i skorna för det var verkligen en springbana utan större handlingsvårigheter. Den enda svårigheten jag såg var egentligen slalomet efter tunneln. Bort för att hämta upp Ärt så hon fick röra upp sig igen. Min tur på banan- det fick finfint och hon sprang på hyffsat och tom. mina betongklumpar till ben rörde sig hyffsat kom imål med 0fel och en tid som räckte till en 3:e plac. Trodde det bara var 3 pinnar så sedan höll jag tummen hårt och det fungerade fint tills nästsista startande vilket var Elin från klubben. Hon gick in och nollade på en finfin tid och sänkte mig till en 4:e plac. Hm..mumlade fram ett grattis och gick besviket bort till tältet. Men se då kom en liten go tjej springande och talade om att det minsann var 4.a pinnar som utdelades. Så min lilla Ärt fick sin första hopppinne i 2:an :) Så härligt! Nu var det faktiskt riktigt roligt att tävla igen så jag besämde mig för att starta Virr i hopp3 oxå. Hm.. resultat, där jag kan väl säga att det fanns ett tunnelsug utan dess like och att det tyvärr inte var rätt tunnel som lockade så förföriskt på henne.
Vad det anbelangar de andra dogsen så fick de sin träningskvot uppfyllda oxå med beröm godkänt :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards