Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Förtrollad matte - 1 juni 2010 09:13

Packade husbilen i fredagskväll, redo för avfärd mot sydligare breddgrader på lördagsmorgon.
Förväntansfull familj började tuffa iväg... ett par depåstopp för det är viktigt med rätt bilåkargodis - Ahlgrens bilar och deras husvagns godis -mums!


Ett litet stopp vid Söderåsens Bk för att kolla vart vi skulle parkera för natten och sedan ännu längre söderut ända ner till hammars backar.
  



Väl framme så var det drakar i luften och en tandemskärm som for omkring, lite för stark vind i byarna så efter att ha rastat dogsen så var det grillning som stod på schemat. Mmm så gott-finns nog inget bättre!
  



Lagom till att vi var mätta och belåtna så hade vinden mojnat så M drog fram skärmen och lyfte snabbt vid hangkanten.
  


Vi andra tog en härlig promenad längs vidderna och de små sprang som tokar.


  
En nöjd man och nöjda barn och hundar kan de bli bättre?
    


Sent på kvällen anlände vi BKn igen och det blev sen natt innan skratten tystnade.


Morgonen startade med agility för Ärtan. Kollade när largehundarna körde och de hade det inte så lätt, mycke disk var det
Träffade även på Charlotte med Zelda och lilla Pixie och åååååhh så fin hon är :)
Ärtan tyckte det var lajbans- höhöhö det var ju en av dem man fick säga till ju ;)
Riktigt kul att ses :)
Ärtan startade och det känns att vi är ringrostiga fick ändra min plan från banvandringen för jag hann inte riktigt med (!!!) hon klarade många svårigheter men hoppade balansen då den hade en tunnel som tvingade ut mig (därav att den sekvensen var med på kursen igår) så res. 5fel och en 6:e plac. Nöjd med lilla Pärtanfjärtan utan felet så var vi på 2:a plats - MUMS!
Hopploppet hade många Ärtan svårigheter med sig hon fixade alla så var det då jag som inte kunde hålla ordning på benen utan var 1! steg för snabb och disken var ett faktum. Men hon kom i mål som en vinnare :) Bästa Ärtan!


Sedan var det dags för inmätningen av Esther. Det blev ingen large ;)


Hm..jag fattar inte grejen.. jag gillar att tävla och tycker det är himlans kul att träna och allra helst inför tävlingar. I agilityn så finns ingen större nervositet mer än förväntanspirr, men ! i lydnaden så kan jag bli fullständigt lamslagen. Hade en underbar tävlingsledare som säkert gjorde sitt bästa för att få mig att koppla av. Men kommentaren- du, du är väl inte lite nervös och att det då syntes. Ja det var väl inte det bästa kanske.
Hon är så superduktig och de momenten som gjordes gav 9:or och 10:or på förutom linförigheten då det bara blev 7,5.Det är ju två moment som strular när jag blir så här nervös och det är ju lägg och ställande då jag kommenderar på väg från henne.. tävlingledarens ord: hon vill inte gärna lämna dig i det skicket du är i. Du har en hund som tycker mycket om dig.  hrmf. vilken tröst, jag pajar såklart för henne igen.
Men den bästa poängen för dagen var 10an för helheten :) annars så slutade vi på 135 tror jag.
Pratade med en medtävlande som knockade mig med - det kommer att fortsätta vara såhär oavsett hur många tävlingar du gör innan du ändrar ditt tänk.
Poäng-prestation= värderesultat. Inget bra, så nu är det omprogrammering som gäller. Antingen det eller att låna ut sin hund.
Är det någon som hakar på träning i lite tävlingspsykologi ?


Sedan var det Amandas debut med Esther. Det är otroligt hon har haft henne i mindre än 2månader inte gått färdigt nybörjarkursen än och ändå vågar att ställa upp i en officiell tävling.
Lite extra press var det säkert på henne då Esthers uppfödare satt i publiken och kikade nyfiket på dem.
Men min lilla snotta gick in och körde den lilla raketen. Hon gick runt banan med 15 hinderfel och lite tidsfel och plac. sig på 15 plats. Så duktiga de var!
I hoppet sedan så var de felfria fram till slalomet en 5a där i och sedan fixade de alla svårigheter fram till platta tunneln. Det hade regnat så den var lite blöt det och att hon aldrig gått genom den riktigt utan att någon höll upp släpet lite gjorde att det blev två vägran innan Amanda bestämde sig för att rejsa i mål som de vinnarna de var :) :)
Det lovar gott inför framtiden, small ekipage se upp!!


En härlig helg i det mesta :)



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards