Direktlänk till inlägg 24 mars 2009

En hel helg med...

Av Förtrollad matte - 24 mars 2009 11:40

Förra året så fick jag och några fler möjlighet att gå en kurs för Camilla Brundin. En super trevlig och duktig instruktör och vi bestämde oss snabbt för att boka in henne för en kurshelg på hemmaklubben.

Hon är superduktig och superupptagen så bokningsschemat låg ett år in i framtiden men ett år går snabbt och äntligen så var det dags.

Vi hade bokat in en handlingskurs -mannen var rolig och tyckte minsann inte att jag behövde gå en sådan kurs, för...på att handla, det är jag duktig på *haha*

Jag var den enda som skulle gå båda dagarna och tänkte ta Ärtan om nu inte Trolla skulle orka med båda dagarna.

Camillas grundtanke var att man skulle behärska och kunna välja bland framförbyte,bakbyte och även blindbyte allt utifrån förare och hund och den aktuella banan.

Jag var (inte bara jag) lite skeptisk till blindbytena inte för om hunden ska blindbyta när den inte ska utan mer om jag verkligen kommer hinna, i de allra flesta fall så väljer jag bakombyte alltså jag använder nästan inte ens framförbyten då hon ändå har ett sånt sug på hindrerna som hon har och jag är för rädd om mina knän.

Men det vi började med på lördagen var ändå det som jag har allra svårast för..tajmingen av min handling. När och var... oftast är jag för sen men ibland så är jag för tidig, det var inte så ofta jag var rätt om jag nu var det någon gång...
(Stackarn hon har det inte lätt.)

Det handlade mycket om egen kroppskontroll av mig och när hon är hetsig måste jag bli extra tydlig och lugn i min handling. Men..Hur svårt är inte det då???

Sedan när vi väl började prova på blindbyten så var det sååå läskigt men med mina nya mantran jag vågar,jag vågar,jag vågar och sedan jag hinner,jag hinner,jag hinner så blev det bra. Men i vissa lägen hinner jag inte det är bara att inse men det finns situationer som jag kan ha riktigt gott av de.

Jag tror alla i lördagsgruppen tyckte det var kanon :) och tack vare Cecilia så hade vi god fika och fick god lunch också.

När kvällen kom så var de två trötta Camillor som åkte hemåt. Lite god mat,inkastning i duschen, något glas vin och film på dumburken sen var det dags för sängen. zzzzzzzzzzzzz

Det är Trolla jag behöver lära mig och hon var pigg och alert så hon fick hänga på dag 2 också.
En hermelin bland klass 2 ekipagen och en extra inkallad 3a. Tyvärr så hade vi fått ett återbud som vi inte kunde fylla så en plats var tom.
Det är ju sådant som är bökigt när man bokar. Kostnaden kvarstår även om man inte kan nyttja platsen om man nu inte tar ett överpris från början vilket vi inte gjort, man vill ju ha det så billigt som möjligt.

Men till dagen då... den var minst lika bra och jag var minst lika sen eller för tidig och gav inte henne det lugnet som hon behövde i vissa sekvenser.
Men blindbytena kändes ännu bättre idag och jag lyckades att hitta något extra där det inte var tänkt att blindbyta men Marie med krullcosmos var outstanding på att blindbyta hon blindbytte hela tiden. Man kunde tro att hon inte gjort annat.

Det märktes dock att det tagit lite på den unga damen...hon har inte riktigt kommit i balans efter löpet heller så efter lunch(som Cecilia så snällt fixat idag med) så var både hund och matte en aningens ofokuserade och hade svårt för en hel del.

Dagen tog slut alldeles för fort iaf. och jag fick öva mig i köra bil i city när "min vanliga väg" stod stilla pga bilkö. Men det gick fint och Camilla kom fram till tåget och jag kom hem igen.

Nu längtar jag till att vi får flyttat hinderna så vi kan öva,öva,öva.




 
 
Myran & Matte

Myran & Matte

24 mars 2009 16:40

Snacka om intensiva dagar och det var väl roligt att du får hundra nya saker att träna på, eller???? Nej, skämt åsido så kommer ni att bli hur duktiga som helst för jag vet att du är enveten och målinriktad.

Myran önskar kort till sin kompissida, så ut och fota!

Kramis från oss till er

http://www.myrancardigan.se

 
Ingen bild

jeanette

24 mars 2009 16:54

i rya är det..tror det är över vägen från dig så inte riktigt vid dig..=)..kursen verkade ju kanon..åhh är såå avis =(..men du svarade inte på när vi skall flytta hindrerna??..det är säkert i helgen nu när jag inte är hemma eller hur?? ...kraaam

 
Ingen bild

Christina

24 mars 2009 18:04

Massor av tack för att du tog hit Camilla Brundin, jag hoppas att du passar på att boka henne för nästa år!
Du och Trolla är fantastiska! Jag hoppas att vi får chansen att träna mer med er snart.

 
Ingen bild

Jeanette

27 mars 2009 16:25

det va jättemycket renovering på så det blir inget =(..trist..men det kommer nog snart nya =)..jag kommer nog hinna va med och flytta hindrerna på söndag =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards