Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Förtrollad matte - 12 mars 2009 23:48


Fy när man väl trodde våren var på G så kommer det här j-a snövädret. Sist jag kikade ut så låg det åtminstone 10cm.. Nu vill jag ha VÅR!

Gräsmattan hade börjat torka upp (ja,ja inte helt men nästan) avspärrningen var på sin plats så det inte skulle bli ett brunt gräsfritt racerhörn i år igen. Ekorren hade börjat bygga bo i granen och fågelkvitter och snödroppar. Man kunde sitta på altanen och dricka en kopp cappuchino och njuta i solen (mot väggen så värmer det så gott)
Men,men så här ska det kanske vara, lite fram och tillbaka för att man ska kunna uppskatta det till fullo.

Ungefär som hundträning.....när ett moment funkat bra ett tag och man känner -yes, va gött....sedan helt plötsligt är kunskapen puts väck- hunden står som ett ufo och bara undrar vad du menar, känslan då när poletten äntligen trillar ner (igen)och jycken fattar (kanske för gott,denna gång?)- ja då känns det gott :)  Den känslan letar jag efter i många moment för tillfället.
Visst kan löpet påverka men noll fokus i frittfölj och stanna vad är det?
Då längtar man efter att poletten ska trilla på sin plats för gott..Men hon är verkligen superduktig i andra moment så man får väl vara glad och traggla på, för nån gång ska väl även vi få till det som strular.

Det handlar ju bara om motivation just nu har jag återfått lite av den varan för egen del, så simträning har återupptagits och det känns gott i kroppen efter en timme i badhuset helt annat mot timmen hos sjukgymnastiken då jag är svimfärdig när jag går därifrån. Men det blir bättre tror jag eller hoppas iaf.
Men simträningen ska kombineras med bästa Helena träning så motivationen till hundträning har naturligtsvis oxå ökats så snart så kommer nog poletten trilla ner igen hos lilla fröken röd.

Maken uppskattade inte träningsivern vid kvällsinspektionen.....ett SUGMÄRKE!!!! på hakan!
Ja nu var det inte sååå farligt, var tvungen att kika lite på Lyckas småbebisar och lilltjejen var HUNGRIG och min haka kanske... kunde vara en spene =D suger man tillräckligt så kommer nog mjölken....
Attans så besviken hon blev men hon fick snart komma ner till sin mams och den riktiga varan. =D

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards