Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Förtrollad matte - 2 mars 2009 08:57

Dags för årets första tävling för lilla Ärteplutten.
Migränen låg och lurade halvgömd hela dagen tillbaka tryckt av diverse medikamenter men fan den som ger sig.... är man tokig. Kan svara på det där själv- JAA, heltokig!

Åkte tillsammans med Ingmarie och kramgoa Edit, Marie och krulltotten Cosmos. Vi hade våra mål klara för oss och nu jäklar så!

Ärtan först ut...gick inget vidare, men en frivillig disk - gott mos:) Det gäller att hitta rätta känslan inför nästa klass så Ärtan gick i mål som en vinnare :)
Kramtanten och krull gjorde Ärt sällskap på denna bana som rensade ut många deltagare...det är kanske så att man behöver  lite uppvärmning på tävlingsåret?

Nu var det så att vi hade en ensam liten tax som granne på läktaren och denna lilla varelse hade en röstkapacitet som en operasångare skulle vara avundsjuk på. Min migrän mådde inte bättre av denna skönsång så in mer mer piller..nackdelen med det är att man blir vä'ldigt, väldigt ! trött. Vilket resulterade i en gäspande Ärtmatte som försökte koncentrera sig på springbanan som bjöds i hoppklassen.

Hade ingen större energi att ladda upp mig med men försökte så gott som det jag kunde. Ärtan fick se sin jättebelöning som hon skulle få om vi nådde vårt mål och jäklar i mig vilken tur att man har en gottegris till hund som vet när det är läge att ladda :)

Vi startar, jag vill nå mitt mål, det kändes extra,extra viktigt idag, så det blev att fegköra en del. Men det var jag helt ok med.
Vi gick runt nolla och inom tiden så YES, mitt mål nåddes =D Gôtt mos!
Vi plac. oss 5:a av 18 starter.
Att jag kunnat spara in tid på ett par ställen och fått pinne, ja det är sånt jag tar med mig till nästa tävling. I feelgood ryggan :)

I Ärtans feelgood rygga så hamnade minnesbilden av superduper belöningen för visst var det så att hon gav det där lilla extra..

Kramgoa Edit nollade och Krull rev en jäkla liten futtig pinne men båda nådde sina mål - Gôtt mos =D

Det kändes som en bra start på det nya tävlingsåret =D

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards