Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av Förtrollad matte - 26 oktober 2008 06:18

Livet är härligt :) Nu när det är som det ska vara.
Nog för att den efterlängtande mannen skulle komma hem tidigt men det var alldeles för lång tid kvar när jag vaknade tidigt ! på morgonen. Så när mogonrutiner bestående av en god frukost och alldeles för många cappuchinon hade intagits så var det fortfarande lång tid kvar...

Nja, ut med de små på en härlig morgonprommis sedan hem igen för mera cappuchino fortfarande mycket tid kvar(att man kan längta så) men så var det dags för Trollas prommis, lillkillen fick i uppdrag att hämta på flyget. Trolla och jag stivade iväg och vi gick i ett härligt tempo. Vi gick och gick vi passade på att hälsa på fåren i hagen (så söta nosmotnos<3) fortsatte att stiva på.

Allt sedan jag blev utmanad så har jag inte legat under 10 000steg/dag utan legat runt 14-17000 steg /dag. Någon dag mer någon dag mindre.
Utan att använda någon omvandlare som vissa kanske gör. Den enda gång jag tillåter mig att använda något annat än stegräknarens steg är när jag vet hur lång en sträcka är och den faktiskt inte registrerat alla steg.
Det är iaf. härligt och på något underligt sätt väldigt motiverande att lyfta på locket och titta på alla de där härliga siffrorna som lyser av hälsa och välmående mot en :)

Vidare på vår promenad mot mannen med stort M  nu började vi närma oss det stora centrumet i hålan och titta vilken bil som kom och svängde in i kanten, Trolla blev VÄLDIGT förvånad när vår bil kom och hon fick hoppa in i buren :) och tänk...där satt han!!!! Äntligen!!!
Det var inte bara jag som blev glad utan även Trolla strålade av glädje :)
Ja hela familjen såklart :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards