Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Förtrollad matte - 6 oktober 2008 15:17

eller så låter man folk tro att man är bäst :)
Men om inte om funnits så hade vi varit det :)

Igår var det alltså dags för Trollungens andra tävling,denna gång i ett oväders drabbats Jönköping. Skönt att då ha en troll som inte är som di små gullungarna, huttrar och fryser i ruskväder. Det var glada småvoffs som fick krypa in under husses täcke efter morgonkissen medans matten och troll stuvades in i bil med Christina och mamsen och deras små+ en massa packning.
Första banan en agilitybana. Trolla river för att undvika krocka med matten sedan var det loppet rökt. 15 fel med en supertid trots en massa yviga svängar där jag ropar fram ist. för hennes namn(suck) ibland är det nyttigt med kamera även om det inte alltid är så kul att se att felen beror på mig själv.
Lagom till hoppklass A så var banan ett skönhets-spa. En gratis lerinpackning. Vi startade och gick bra tills hon kom ur tunneln och skulle bromsa in i slalomet..hon bara gled, trots att hon verkligen försökte bromsa. Vet inte hur jag skulle gjort för att hjälpt henne furutom om jag  skulle tagit in henne till mig och sedan skickat på henne igen, men det är lätt att vara efterklok..sedan var det ett sådant slut jag tränat det sista på men blev tyst och fick inte skickat henne ut.  10 fel och om inte om:en varit så en bra tid oxå.
Hoppklass B innebar mer gegga och halkigt underlag. Lite orolig var jag, i min träningsiver (öva på att gå i klackskor på halt golv)  i fredags så hade jag åtdragit mig en lätt skada i högerknä då bena for åt var sitt håll.
Denna lilla skada gjorde ju att jag kände mig lite ostabil och jag hade ingen större lust att återuppleva den smärtan, sätt ihop det med att vara dyblöt, kall och stel och en annalkande värk så förstår ni hur jag kände mig inför starten.
När vi väl stod på startlinjen så ville hundeländet inte sätta sig i geggan(helt oförståeligt,*ironi*) och jag insåg att jag aldrig tränat på att starta i inkallningsposition med en hund i ståposition(lägg på minnet)Lite nervigt blev det men lilla gullungen<3 stod till mitt ok och sedan var det att springa i full tuting. Fixa hela banan men med tre fulsnurrar och ett par viida svängar som kostade tid. Sedan var det en lång väntan tills det stod klart att vi gick in 2,19 efter vinnaren och 0,16 efter tvåan. Men en tredje placering till min gullsnutta och hennes första pinne :) Utan snurrar så hade vi tagit hem det..så hade jag bara vågat springa på lite mer så.....
Men hon är bäst iaf och mitt hjärta spricker av stolthet över denna jycke :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards