Alla inlägg den 26 november 2007

Av Förtrollad matte - 26 november 2007 13:31

NU är det gjort!
Trolla är anmäld till MY DOG :)
Kul o spännande ska det bli. Hoppas övriga syskon kommer oxå.
Både torsdag och söndag ska hon visa upp sin prakt :)

Av Förtrollad matte - 26 november 2007 09:49

Veckan går fort...
Vi har ändå hunnit med en del kuliga o okuliga träningar.

*Vi har övat oss i att vara vänliga o trevliga mot expediter som trots att deras slarv gjort att vi tvingats ödsla mycket tid o bensin på att åka byta sonens tv-spel 3ggr Helt i onödan!

* Vi har börjat med lite "låta främmande människor ta på oss" (ja inte på mig, utan på Troll då hon är ju lite resrverad av sig) Det gick över förväntan, men hon behöver god tid på sig. Så detta är något vi ska lägga fokus på framöver.

*Lite kulig agility, som alltid när det funkar bra. Ja det finns ju ooootroligt mycket att förbättra men när tgvu-känslan infinner sig, oavsett om det bara är en aning av den eller det är 100% så är det bara sååå bra :)

*Trollebus har tränat vidare på hennes rehabilitering o omprogammering vilket bara blir bättre och bättre för var dag som går.

*En hel del balansövningar för alla voffsen

*Mattes tålamod tränades en hel del när vi tog en rejäl runda häromdagen.
Det behöver tränas mer tror jag..Matte tycker inte om Tiger-trollor!

* Vi övade oss i att åka buss både voffsen o jag:)

* Det har varit marknad i grannbyn och vi åkte dit bara för miljöträningens skull. Tanken var att bara vara,där mitt i allt vimmel. Lätt eller hur?
Ja det var det oxå. Gick över förväntan till en j-a idiot dök upp.
Han  hade gått efter oss ett tag och var helt klart intresserad av Trolla, under tiden jag handlade så stod dottern med Troll då går typen fram o helt resolut tar ett tag över nosen på henne! Detta gjordes två ggr! Det gick så fort så jag hann inte reagera o dottern vart chockad, så där gör man väl inte?  Träningen som påbörjats var som bortkastad. Det gick så fort o det var så mycket folk så jag hann inte riktigt se vart han gick, vilket nog var tur för jag blev väldigt förbannat!
Som tur är så fick vi tränat på en väldigt snäll människa sedan och det gick så bra så bra:) Bara hon får lite tid på sig så :)

*Sedan väl hemma tränades både matte o Trolla i att blunda med ögonen ;)
Fast officiellt så kikade vi på nån film :)
Det tar på krafterna att stå på topp ;)




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards