Alla inlägg den 7 november 2007

Yes

Av Förtrollad matte - 7 november 2007 23:18

Den stora hundtränar dagen :)
*Vi börjar med ett lydnadspass med Ärtan som jag blev halvnöjd med. Men med tanke på att hennes favvopryl var borta o det bara blev godisbelöningar så gick det ganska så bra. Men en platsliggning(4min) i högt blött gräs o gnäll från någon hund som låg i närheten och hon hade goa, avspända,alerta öron. Ja, då är jag nöjd. Sen efter ett tag tog jag ut Trollboll som hade samlat mycket spring i benen. Tanken var att det inte skulle vara något läskigt på plan. Utan det rör sig hundar o människor utan att man behöver bry sig så mycket. Utan att man kan leka lite o bara va.Gårdagskvällen satt kvar i minnet men till slut så var allt lugnt igen..
* Sedan så var det planeringsdags för aktivitetsombuden för de dansk/svenska gårdshundarna. Vi träffades hos Marie för lite kaffe o goa mackor och tjöt som det alltid blir. Trevligt hade vi och 3 nya träffar planerade. Även lite planering inför MY Dog o rasmonter uppgift. Det blir nog bra:)
* Sen kast i bilen o ilfart till kvällens sista uppgift.. agilityträning med lilla virr. Magne hade gjort härliga övningar som passade lilla fröken som handen i handsken. Något funkade på 1:a försöket(härlig ego-boost) något annat fick jag klura på en stund men jag hittade lösningen, sen gäller det bara att kunna bryta henne i rätt tillfälle. Men jag fick till det:) Sista banan så stannade hon till för att lukta??Hallå eller? Åh så trött jag blev... Men hade jag fått ta om banan så hade den suttit vilket Magne sedan bevisade när han fick köra med en riktig hund :) Efter nästan snuppel över liten hund så satt den andra ggr. Är du snäll Magne, så kan du kanske få låna henne någon mer gång ;)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards