Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Åhhhh så härligt

Av Förtrollad matte - 4 oktober 2010 08:48

Skördefest på Öland
  


Bara mannen och jag och halva hundskaran (Ärtan och Trolla) packade in oss i den nyservade husbilen efter en hektisk dag. Tuffade iväg efter vi hängt på kärran innehållandets Karlsson på taket motorn.

Kom inte riktigt ända fram till Öland innan det var dags att få lite sömn i korpgluggarna men lagomt nära för att vara i tid för det stora eventet.

Pigga och alerta (jaja det är väl lite att ta i, kanske, hade ju feber och då är man  inte riktigt så jättepigg) så kom vi till platsen iaf. och luften surrade av massor Karlsson på taket:are. Mannen kastade sig ur och fick fram skärm och motor och efter en liten vinglig start så var han oxå uppe och surrade.
  
  

Det var en lycklig man som landade någon timme senare.
  

Dagens lunch intogs på ett fint cafe´ Edith och Julias tror jag det hette.
  

Våfflor och kroppkakor fanns på menyn iaf. och efter ett väldans velande så blev det en amerikansk våffla till mig, blåbär,sirap och glass mmmm, mannen valde kroppkakor-urk om man frågar mig. Litet gulligt ställe om man bortser från tavlorna som hängde på väggarna lite väl skrikiga för att passa in i den gemytliga miljön. 
     

 
Det var ju skördefest på ön och överallt så var det pumpor och pompa och ståt.
Underbart att gå och strosa omkring och bara titta på allt vackert.
  
Sitter och försöker komma ihåg när vi var iväg så här barnlediga sist och kan för mitt liv inte komma ihåg när det var...men längesedan var det iaf.
Jag saknade dem men njöt ändå i stora lass- kluven? Ja det är inte lätt att vara mamma inte..  

Hundarna och jag strosade omkring i naturen när gubben finurlade med sin skärmflygning och grabbarna därikring.. Vi njöt av hösten som visade sig från sin fina sida. Extra kul var det när haren kom springandes rakt emot oss och Trolla som gick längst ut i kopplet vände sig mot mig och tittade med sina stoooora ögon på mig...ser DU vad JAG ser? Hon fick mycket godis vill jag lova... men sen när haren sprang upp på åkern mitt framför henne ja då lät det inte riktigt på samma sätt, hrmpf..
              

Lördagen gav mig stora skrämselhickan när jag kom tillbaka från morgon promenaden, alla letade efter mannen min.. Vinden hade ökat och alla hade landat utom just han. De var precis på väg ut för att leta efter honom när ett litet surrande hördes och en röd skärm dök upp bort i horisonten..pust! Allt gick bra som tur var.
  
Ärtan spanar efter husse..

Efter en sådan hemsk upplevelse så blir man hungrig så det fick bli en lunch på Vannborga, mmm rökt lamm och rotsaksnånting mums var det.

Tog en tur ut till Soliden och njöt av dagen...
  
Kvällen var uppbokad av lite flygarstories och senare så blev det lite utegång med mat.

Jag älskar hösten med alla dess färgen och får en längtan efter att ha lite hönor och lite djur på en liten gård någonstans....
  




 
 
Lena

Lena

4 oktober 2010 10:42

Mmmmm.. den där våfflan såg inte helt fel ut =) SLURP skulle jag vilja säga =)

Gött att bara få åka iväg själva en stund...får nog ta tag i det där!

Må så gott

Lena - Eazy hälsar såå mycket!

http://www.alwasmoments.blogspot.com

 
Myran & Matte

Myran & Matte

5 oktober 2010 09:00

Gud så avundsjuk jag blev efter att ha läst och tittat på er resa! Sååå fint, sååå fint!

http://www.myrancardigan.se

 
Ingen bild

mam

5 oktober 2010 14:43

Äntligen kom din blogg igång igen, härligt det blev så bra och att det gick bra med mannen som har den röda skärmen. Vilka fina bilder.....
Kramar

Förtrollad matte

6 oktober 2010 14:12

Ja vilken tur!!! Han själv förstod inte varför denna oro- han hade det super uppe i luften :) TYPIIIISKT M :)

 
Malena

Malena

5 oktober 2010 16:14

Hej på dej!! De var evigheter sen jag tittade in här =) Tappade lusten med bloggande och fb och allt vad de hette... men nu börjar jag åter få suget och kikar nyfiket runt på vad alla ni haft för er. KRAMAR

http://valjelivte.blogg.se

Förtrollad matte

6 oktober 2010 14:10

Hej på dig oxå :) Vi är många som pausat en tid med bloggeriet men nu så får det bli ordning på torpet igen ;)
Kram,kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards