Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Förtrollad matte - 6 oktober 2010 18:25

Hej alla fans   

Min matte har fått nojjan och lider av träningsabstinens...man skulle ju kunna tro att det var jag som mådde dåligt av att ha för lite att göra, så aktiv som jag är i vanliga fall.
Men jag måste ändå säga att min konvalicenstid går väldigt bra och visst saknar jag röjet men att vara en soffpotatis och få extra omtanke och omvårdnad hm..ja det är inte fel det heller.

Men jag märker iaf att det blivit lite skillnad här hemma sedan senaste vetrinärbesöket. Nu är det mer muskeluppbyggnad på mig på gång. Jag skulle redan börjat med att gå i vatten-tanken om jag inte så lägligt börjat att löpa (matte sa att min tajming måste förbättras). Men lite längre och lite fler promenader/dag  och även lite mer offroad blir det, skit bara att älgjakten snart startar. 
Sen har tokan fått för sig att sitt-ligg-stå nog oxå är bra för muskelbyggande, för hon har väl ingen baktanke med det?

Men i sin abstinens en dag så fick matte för sig att lära mig -PANG!
Vilket betyder att jag ligger platt på sidan, en rätt skön övning, bara att njuta.
Nu idag fick hon för sig en variant av den där övningen. Jag höll på som bäst att gnugga ryggen i en groda, ni vet så där underbart skönt så man bara inte kan sluta..
Då ropar tanten- Hur gör flickorna? Jag hade ju inte tid med något annat så jag fortsatte njuta av ryggnugget. Döm om min förvåning när jag fick en urgod gotta i truten.
   Jag fattade nada men det återupprepades och gottan kom. Mumma!
Nu vill hon göra likadant utan groda och gott gräs utan ist på en kall hård plastmatta inne i köket, jag tror jag förstod rätt ganska snart för en sån där underbar gotta som min mams köpt på Krullsmattes butik i Bollebygd hamnade i min mun och mamsen lät sådär härligt glad!
  


Det är gott att vara en Trolla <3

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards