Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

Årets klubbmästerskap

Av Förtrollad matte - 17 maj 2010 07:42

Fy hundan, var så sleten igår när jag kom hem, så jag stensomnade ett par timmar, sen kom jag aldrig riktigt igång igen.


Men innan jag skriver något så vill jag tacka Mia B för alldeles supertrevliga banor och dömeri igår, tack!


Men till dagen igår då, så blir jag fortfarande grinig när jag ens bara tänker på den. Klubbmästerskap borde väl vara en trevlig tillställning inom en klubb?? Där alla vill se och heja på varandra? Ja, så är det i min värld iaf.


Att när man sen har ett PM som talar om tider och ev. hållpunkter som gör att man kan välja om man vill gå upp tidigt och vara med hela dagen eller komma när det närmar sig sin start underlättar och det fanns både på hemsida och i stuga. Det är ju liksom frivilligt.. Men morgonen började med gnäll..


Agility gick av stapeln och hm. vad kan man begära? Tränar man inte så blir det som det blir. Men goa glada hundar och matte som hade kul, Ärtan diskade sig och Virr fick en 5felare. Amanda körde med Esther och wow! så duktiga de var!!! Att det blev en disk gjorde ingenting- det var ju första gången de körde en hel bana!!! Och 1:a ggr de hoppade långhoppet,Aet och gjorde ett långtslalom. DUKTIGA!!!!!
Måste bara tillstå att kämpaglöden när man står där och har alla klubbisars hejarop i ryggen- det är guld :)


Sen var det då dags för lydnaden och det var väl här nånstans ridån gick ner för mig eller upp kanske man ska säga - en alldeles klarröd ilska som färgade resten av min dag.
Man har två val i möten med människor. Man kan vara trevlig eller motsatsen.
Valet som gjordes var det senare...
Det trista i kråksången var ju att det färgade resten av min dag och vem mår sämst av det? Jo- jag såklart.
Ja,ja trean och eliten körde,fick gått av mina hundar,resultat från ag.klass räknades och ny startordning fixades inför hoppet där ledaren i varjeklass startade sist. Passade på att heja lite vid lydnaden innan det var dags för hoppklassen.


Vi varvar ju emellan de olika grenarna för att alla ska kunna vara med, både i agility och lydnad. Så var tanken från start men vissa hade nog glömt bort det i brådskan!


Largeklassen startade hoppklassen och det var spännande in i det sista men den som gjort två nollor var Marie och Assar- tjoho och grattis :)

Då ropas det ut att det är lottdragning för tvåans lydnad, någon annan fick dra för mig.

Small ut som nästa grupp och där startade jag med Ärtan och hon tog ett extra hinder även här, så en disk. Möttes av Manda som höll Viran, bytte hund tog två andetag och iväg med Viran. En liten retlig 5a vid ett hinder ut i intet men en allmänt döende matte som absolut inte hade någon luft eller ork kvar i kroppen när hon kom i mål.
Då hör jag från andra planen att det är platsliggning för tvåan.
Det var hennes andra gömda plats och det gick ju bra, men jag var arg som ett bi.
Fin uppvärmning hon fick. När det var vår tur in på plan så kan man ju räkna ut med lilltån hur det gick? Vi bröt efter halva linförigheten. Hon undrade såklart vad det var med mig och ville inte ens vara nära mig.
Jag ställde upp med henne för att hon oxå skulle få göra något och vi behövde tävlingsträning alltså förväntade jag mig inga resultat men det jag förväntade mig var ju att alla som deltog i tävlingen får en schysst chans till en trevlig tävling. Opps...det var fel,fel, fel.


Jag hann alltså varesig belöna mina små eller ens gå av dem efter loppet. Den lilla stunden som det tog att stoppa in dem i buren (tjo, vilken belöning) hann jag höra att Christina gick in nollad.
Fick småspringa till bilen för att hämta Trolla, hon hann inte ens kissa innan det var dags för platsliggning.


Sen var det iaf. dags för finalen i agilityn.
Marie och Assar i large och Anna och Nelly i medium (som jag tyvärr aldrig fick se i grundloppet för det var då jag hämtade Trolla) och Christina och Freja som slog mig på den ynka vägran Elvira gjorde (attans).
Marie går ut och nollar, pressen är hög på Christina men hon håller i Freja och nollar hon oxå och var pressen hög på Christina så var den ännu högre på Anna... men de gjorde ett fint lopp, tyvärr något fel . Men en värdig vinnare i medium!!! Hurra för er!


Vi plockade undan och ställde in allt vi haft fram medans finalen i lydnaden skulle gå av stapeln.
Sen tröttnade jag och gjorde en lydnad...-satte mig vid stugan och fikade.


Den här formen av ett KM var alldeles super när vi skulle öka antalet deltagare för några år sedan men, jag tror att årets upplaga var nog den sista i den här formen. Jag kommer iaf. rösta på ett delat nästa gång. För mindre klubbgemenskap och festkänsla  är det svårt att uppbringa. Naturligtsvis så färgar min upplevelse av sig i känslan men det fanns nog ingen som bara deltog i lydnaden som uppskattade agilityn och vi som vill vara med i båda kan ju åka på två tävlingar ist. och faktiskt få den tiden som vår startavg. i mitt tycke berättigar till.


Vid prisutdelningen stod det klart året klubbmästare i agility blev
Christina och Freja ! ! ! Hipp hurra och grattis till er !
Vinnare i large - Marie och Assar
Vinnare i medium - Anna och Nelly
Supergrattis till er :)


Klubbmästare i lydnad blev  Gösta och Rick
Sedan som tvåa Ulrika och turbo
på tredje pallen Gösta och Katja
Grattis till er !


Men tänk, jag har lärt mig någonting även denna dag :)
Tålamod - är något man får öva på :)
Försitt aldrig en chans att träna :)

 
 
Monica

Monica

17 maj 2010 09:15

SUCK....ja vad mer kan man säga? Himla trött på folk som inte kan vara lite flexibla vid sådana tillfällen. Ett leende och ett hej kommer man långt med. Varför hade dom så bråttom? Gick Hollywoodfruar i repris på tv:n eller? SUCK igen.
Kram

http://www.trollborder.webs.com

 
Alva och papissarna

Alva och papissarna

17 maj 2010 10:42

Tyvärr missade jag nästan hela KM'et igår - men det jag läser gör mig förbannad! Bruks- och lydnadsdelen på klubben klagar på att agilityn gjort egen hemsida för det känns att de då vill hålla sig "utanför" klubben - och så hör man något sådant här!
Skäms på oss alla på klubben för att vi låter det blir så!

Jag tycker att du är en FANTASTISK människa och jag uppskattar alla stunder jag får dela med dig på klubben!

Massa kramar!

http://www.fairymist.se

 
Ingen bild

Jeanette & Flocken

17 maj 2010 18:59

ja det va verkligen trist att det blev så på KM:et!!..Men så är det ju ibland.
men Jag blir förvånad över det Alva skriver om våran egen hemsida....det va ju uppe på månadsmötet och det va ingen som sa nått då??..och vi har varit stenhårda med att allt skall gå via den "riktiga" hemsidan först !
Är det någon som har problem med den så får dom ju säga det..så får vi förklara vårat syfte eller ta bort den??

CAMILLA DU ÄR GRYM!!!..BARA SÅ DU VET ;)

KRAAAAM

 
Ingen bild

Christina

19 maj 2010 09:24

Instämmer med de övriga

+

stort tack !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards