Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Förtrollad matte - 17 maj 2009 10:22

med goda vänner och dogsen :)
En liten försmak inför sommaren kan man säga.
Det var agilitytävling i Kungälv och hela ligan skulle med.
Tidigt(7snåret) kom Krullen med matte och hämtade upp och vi packade taikons-bil.
Stackarn visste nog inte riktigt vad som väntade henne(hennes första start gick väl nångång vid 2 eller nåt) Men väl på plats så hade vi trevligt sällskap av Jeanette och Katarina i det snorgröna tältet och sedan dök även gråa Marie upp.
Senare kom fler klubbisar som Åke och Elin med dogs och sällskap.
Ja,ja till loppen då...
Ag 1 -Trolla Ingen större svår bana men visst fanns det ett par fällor (vi kom nog fram till 4). Trolla sprang som en dröm och tog kontaktfälten både på balansen och A:et , sen kom vi till gungan som hon hoppade en millisekund för tidigt och fick en 5a. Sedan upptäkte jag att jag borde varit på andra sidan för hon såg inte sista hindret och sprang förbi.= Disk! 
Men loppet kändes fint i det hela och ger en go känsla.

Sedan väntan till Ag2 small och Ärtans tur. Bra lopp tills hon tar ett hinderbaklänges och en Disk! Men hon är en vinnare i mål lillpärtan. Snabbt bort och byta hund till Elvira ...öh...hennes start beskriver jag bara med ett ord VIRR!!!  (Lite träning behövs om jag nu uttrycker mig så)

Hopp2 small då var det Ärtan igen och mammas lilla gullÄrtan går in och hindernollar men tyvärr räcker inte tiden så vi får lite tidsfel tror vi slutade som nr.6 eller något på resultatlistan. Men då får man betänka att hon gått på bantningsdiet sen i tisdags och på morgonen innan vi åkte, efter hennes frukost,  när hon i ett obevakat tillfälle hittade träningsväskan och lyckades bryta sig in och sätta i sig minst 9 stora köttbullar! Fy på henne och ett ännu större fy på MATTE! Så var det ändå inte en så dålig prestation.

Elvira är i hopp3 (hur det nu gick till) så hon fick vila. Men hon om någon skulle behövt träningen. Hrrmpf. Bakläxa till matte

Sedan var det då dags för Trollas första start i Hoppklass 2.
Mycket negativa tankar i huvudet under banvandringen, hur f*n ska jag göra här och här då? Där det är så trångt, kommer hon att få problem och tunnelingången är lockande när de kommer så....osv.
Inte den bästa förutsättningen men jag skulle satsa..

Ville få en feelgood känsla vilket jag inte riktigt fick men med alla hattifnatträddningar som det kändes jag hade (vilket inte riktigt är sant-det var ett bra lopp) så är jag nöjd.

Det var en klart tajtare bana än de vi sprungit på det sista men hon klarade alla tajta partier bra, drog inte in i tunneln på fel plats och lyssnade fint på mig,pussgurkan. Att vi rev ett hinder och fick någon vid sväng här eller där eller på båda ställen- so what?
Jag såg aldrig resultat listan men tror jag kom 10:a med 5fel. Helt ok  :)

Nu var jag ju inte ensam på tävlingsplatsen men jag har ett uselt minne och med alla medikamenter i kroppen så blir det inte bättre men några som det gick fint resultatmässigt var iaf. Åke som kom 3:a i ho2 och Jeanette som kom 4:a med Cajsa i ho 2 sen gjorde alla fina lopp såklart men outstanding var Marie och Cosmos då tryffelsvinet hade diskat sig på första hindret för att han inte kunde hejda sig och Marie tog om( bra gjort)och körde resten helt felfritt och säkert med den bästa tiden, det var bara såååå snyggt!!

 Vi hade en nice dag i solen vilket åtminstone syntes i mitt ansikte när jag kom hem och jag däckade tidigt,tidigt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards