Direktlänk till inlägg 15 september 2009

En lång vecka

Av Förtrollad matte - 15 september 2009 21:03

Hm, att jag inte är så förtjust i förändringen här på bloggen skrev jag i ett tidigare inlägg. Men de lyckades även att ändra färg för mig och då blev jag ju nästan tvingad att ordna till det så det blir ordning på torpet igen.


Vad har nu hänt sedan sist då? Jo bästaste Helena med jyckar har varit här och hälsat på och vi fick en underbar solig dag vid sjön. Gammeltanten Lizzie strålade ikapp med solen. Hon njöt i stora lass av att springa,springa och sedan springa lite tillKyss Att hon inte hörde oss bekom henne inte för fem öre hon var sååå lycklig.


Sedan har kurserna startats upp, jag och J har två gemensamma i höst. Så kul med nya utmaningar.


I lördags så hade vi bokat in en heldag i spårskogen. K,S och jag skulle lotsas av duktiga M. Vi lade våra viltspår och Trollas skulle vara långt minst 600-700m och fyllt av vinklar och en hel del blod. Vi gick spåren 2och2 och man kan ju börja fundera över hur usel kondis man har...pust,pust,pust. När det väl var dags för den obligatoriska fikan så inträffade den sorgligaste incidenten som bara kunde ske. Trolla blev attackerad Gråter en olyckshändelse men fan så trist. Vad värre var när jag skulle mota bort arga W så gled mitt ena ben åt ena hållet och det andra knäet vek sig i 90grader åt fel håll.  Så jäkla otäckt/hemskt att ha de båda jyckarna slåendes och bråkandes bakom ryggen på mig. trolla ville bara komma bort och jag kunde inte göra något för att hjälpa henne..

Efter en kort stund som kändes som en evighet fick de särat dem åt och jag kommit upp på benen igen. Det verkade inte blivit några större skador på Trolla som tur var.

Jag fick lindat mitt knä, och det hårt! jag kände att något gick sönder i det men faaaaan...spåret..(viktigt ju)...Ja,ja det blev lite fika och högläge och sedan ut i skogen. Trolla var tämligen påverkad av det som hänt..och kände mig som en bov som inte kunnat skydda henne.

Först tänkte jag att K skulle spåra med Trolla men eftersom hon var så påverkad så kände jag att jag fick försöka iaf.

Åh det var verkligen tur!!Att uppleva hennes förändring, en sådan skillnad det blivit på henne, så lugn och fokuserad har jag aldrig tidigare sett henne.

Tack Eva, det måste varit vår träning som äntligen gett resultat. Skrattande

Hon fixade hela spåret, en liten svårighet var förmodade svampplockare som traskat omkring och om de var dem vi mötte så hade de en hund oxå.

Men hon löste det. Lilla guldtjejen.

Allas spår gick fint men jag kunde inte gå så mycket mera så jag väntade mest på stigen och fick nöja mig med deras rapporter- lite trist.

Natten blev inte så kul så på morgonen fick den gulligaste och raraste mannen köra in mig till akuten. Jag var laddad med bok,vatten och snask. Men ack vad jag bedrog mig. De var riktigt snabba :) En djävulsundersökning med dragning och böjning i knäet, röngten och dom på bara 3 timmar på en helgdag, bra jobbat !

Som tur var så var inget helt av utan "bara" rejält ut-tänjt i ledbandet och en menisk skada. Ett par kryckor delades ut och remiss till sjukgymnast. Hur lång tid tills... vågade jag på mig att fråga och fick till svar 2veckor-4månader.

Hm... sista agility-tävlingen är om 3 veckor, det bara måste gå!! Ja, det finns inget annat val.

Väl hemma fick jag gått genom Troll extra noga och hittade ett par bett som börjat bli gojsiga så tvätt och penicillin salva och hålla tummarna för att det ska räcka.

Nä dags för ett piller till och en god bok och snart zzzzzzzzzzzzzzzzz ha d bäst!



 
 
Annelie

Annelie

16 september 2009 12:31

Usch och fy för hundslagsmål och usch och fy för skadade knän. Hoppas ditt knä helar snabbt och att Trolla inte får någon kvarvarande rädsla efter påhoppet.

Håller också tummarna för att ni kan tävla om tre veckor.

Tack för grattiset. Jag är mycket nöjd med att min lilla rödnäsa höll ihop! 1a priset var grädden på moset :)

http://www.mrcollin.com

 
Ingen bild

Christina

16 september 2009 17:31

Men oj, det var mycket som hände. Hoppas både du och Trolla snart är på G igen! Sköt om er! kram Christina

 
Myran & Matte

Myran & Matte

16 september 2009 18:00

Fy för fasiken vad ni fick uppleva. Så dumt och så himla onödigt! Förlåt, men jag blir lite f-b på sånt. Men vilken duktig Trolla du har som efter stora bråket fixade det hela.
Nu tycker jag väldigt synd om dig för du måste ha syndigt ont. Aj, aj

http://www.myrancardigan.se

 
Jenny o Luma

Jenny o Luma

20 september 2009 20:29

Oj en sån jäkla tråkig händelse. Krya på er båda två!

http://www.plentyoluma.blogspot.com

 
Frida

Frida

21 september 2009 21:30

Hej! Kom ni hem ordentligt? :)
Tänktebara säga att jag har fått upp lite bilder på bloggen nu. Inte av bästa kvalitet, men bättre än inget! :)

http://addox.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards