Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

bjuv

Av Förtrollad matte - 19 juli 2009 23:20

Tryffelsvinet och kexens stora debut!
Katarina och jeanette hade redan åkt ner och platsat en plats för oss både f ör husbil och tält vid banan, tack för det tjejer.
Vi startade hemifrån mig vid 4tiden. resan ner gick fint och vi kom fram helskinnade.fick ordnat ed elen och boat till oss lite. Bort till tältet och fixa till hundarnas grejer. först ut var lagloppet. jag tyckte jag planerade så jäkla bra aå att hon skulle in i rätt tunnelöppning. Hon satt fint i starten och såg ut att ta min handling men helt plötsligt så gav hon mig fingret och bara kastade sig tvärtom in i fel tunnel...debuten blev en disk.
Det visade sig att värmen skulle hålla i sig även denna helgen med den stora skillnaden att det inte blåste n å g o n t i n g! jag klarar inte värme såbra..som tur var så var inte hundarna så påverkade av den även om jag använde kyldukar,dynor vattnade dem osv.
Det var många från klubben där och många som gjorde fina lopp.Det gick förvånansvärt bra att springa med alla tre hundarna.
ärtan gjorde många fina lopp men vi kan inte hjälpa att det finns så många som är snabbare. Elvira lyckas ibland att glimma till men behöver lite mer träning innan hon är tillbaka igen. På söndagen så skadade hon sig oxå, helt plötsligt var hon halt. :(

Men det hade inte blivit så mycket sömn under natten så jag satt och dåsade i värmen och lyckades nog att somna till, vaknade med ett ryck och upptäcker att banvandringen i ärtan och elviras klass håller på..ooops!
Det bästa var att ärtan nollar detta lopp(jaja tiden var inte riktigt på vår sida) men det kändes gott för mig att jag lyckas hålla ihop mig trots en sådan fadäs.

På kvällen blev det lite grillning och tjöt tillsammans med Christina,jessica, katarina och Jeanette och Marie och Frida.mys,mys.:)

Söndagen en ny dag,nya chanser som klubbisarna tar hem. Ja, christina och freja och katarina och Tundra iaf. Pinnar och fina rosetter..Grattis tjejer!
jeanette och Shiwa gör ett jättefint lopp och fick en sm-pinne med en 6.e plac. Gött mos!
Själv gjorde vi många "nästan" lopp och roligast var nog lagstarten där det vi verkligen gick in och satsade (på en omöjlig bana för trolla) där kan vi prata om skrik och panik handling men hjälp så kul vi hade ! Att det blev disk gör inte ett jota :)
Nu var det bara en vecka kvar till  vår tävling....

 
 
Jeanette

Jeanette

21 juli 2009 09:10

Va på tiden med lite uppdateringar =)...vilka härliga bilder från Gotland #saknar#..nu sticker vi till hässleholm...vi skickar sms varje dag för att berätta om våra brevader mot alla 150 stycken vi tävlar mot...haha :P...kraaam

http://www.kalkstenons.se

 
Myran & Matte

Myran & Matte

21 juli 2009 09:25

Jösses vad ni har hunnit med att göra! Semester på Gotland = avundsjuk, så klart! Grattis till alla lopp, bra som dåliga, huvudsaken är ju att man har kul och det har ni ju. Hoppas inte Trolla blev beroende efter besöket i knarkfältet, för bilden är helt underbar.

http://www.myrancardigan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards