Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Kan det bli så mycket värre?med uppdatering

Av Förtrollad matte - 25 april 2009 13:09


En usel karlslok som gjorde mig totalt vansinnig igår och ilskan hänger i, brist på respekt är så jäkla dåligt.... lika så med barnen man bara släpper saker rätt upp och ner där man står. Men är det något de behöver ja då ropar man på mamma/frun och är så jäkla len i käften....

Skulle tvätta av mossa från trappan med något supermedel- resultat?
Fortfarande mossa och superallergisk reaktion på varenda finger med klåda,blåsor och svullnad med tillhörande smärta. Det gör så fucking ont!

Morr,morr,morr,morr,morr,morr osv.

Lydnadstävling...låg platsen (yiieehha) men vad händer sen då?  Man vet att det är illa när domaren talar om för en att man är usel.
För det var precis vad han sa. - Det är synd att DU är så kass! När du har en sådan duktig hund, men hunden kan inte prestera när du är så jäkla (ja han svor inte,men..) kass.

Väl hemma så möts man av ilsken tonåring i dörren..

Jag tror jag går och hänger mig ett slag!


Uppdatering:

Så nu har jag hängt en stund och det känns inte så mycket bättre.

Men.... man ska väl försöka se något positivt i allt man gör så ...vad var positivt idag?
+ Vi hade ett gott humör på väg till tävlingen
+ Inget obehag vid möten med andra hundar
+Ingen reaktion vid möten med scouter med mega packning (stackars barn, är det verkligen nyttigt att gå och bära på så tunga packningar)
+Hästar är roliga saker
+ Hon behöll lugnet trots andras gruff (Yippieyeay)
+ Platsliggningen 10:a gick SUPER lugnt och tryggt :D
+Tandvisning 10:a trots mesförsiktig domare 
+ Hon var vid gott humör och stämmning under väntan till vår tur.
+Jag kände mig inte sååå nervös (till att börja med)

Något som var minus var den långa väntan och värmen, det tog musten ur oss. Även om vi gick för att svalka av oss i vattnet. Det räckte inte med att plaska med fötterna och bita i vågorna, jag kände hur fokuset rann ifrån oss mer och mer.
Det här är naturligtsvis något man bör träna på och det skall läggas i kommaihåghögen.

Vi hittade inte tillbaka till stämningen, nerverna kom smygande och fokuset försvann. Efter pausen efter hund nr.6 var jag redo att åka hem och då var det 7 hundar kvar innan det var vår tur.
Mitt fokus försvann från Trolla till tävlingsledaren som var nykläckt och jag hade fullt upp med att lyssna på henne och göra som hon sa.
Men...
+Linförighet 8:a -trots att matten irrade bort sig i tl skval och mattens nerver, helt plötsligt kunde jag tydligen inte hö/vä eller helt om???
- Läggande 0 "Trolla" Va? Sa du inte stå?
+Inkallning 9:a Måste bara kolla om matte har en fin balans
- Ställande 0 "Trolla" Öh, hörde inte riktigt men det var ju galet att stå förut så jag luktar lite i gräset istället...
+Apport 10:a nemas problemas
+Hoppet 9:a inga problem förutom balanskollen
-Helhet 7 För att matten var så usel

Då kommer man till det där med mål och några av mina största mål blev uppfyllda idag.
Plats och tandvisn. och inte att förglömma att hon tyckte det var en trevlig dag bland alla andra nervösa mattar och deras jyckar. DET är inte illa!

Att det inte var så lätt som vi sa Marie, ja det är väl bara att inse faktum och ta nya målsikten...- Guiness rekordbok-Flest ggr i klass 1. Kan det va något?

Myran matte- Har du lust att coacha mig i hur man går?


 
 
Ingen bild

Jeanette

25 april 2009 13:29

=(...vad va det för jäkla domare ??..man blir ju förbannad när man läser det..ahhh...jävla domare!!!!!!!...Camilla du är super duktig det vet du...sen fick jag ju höra på plan att jag är för mycket agility när jag kör lydnad..haha !!..kraaam

 
Ingen bild

Pia

25 april 2009 13:54

Efter regn kommer solsken :)

 
Ingen bild

Christina

26 april 2009 01:24

Vad ledsen jag blir när jag läser om denna domare. Hur kan han. När ni dessutom klarat så mycket. Egna mål och dessutom fina resultat. GRRRRRRRR - kör på Camilla, både du och Trolla rockar!

 
Myran & Matte

Myran & Matte

26 april 2009 08:17

Hej å hå en riktig skitdag kan man väl säga! Dock med några positiva inslag...de värsta sakerna gick ju superbra - HURRA!
Det finns många dårar i vår herres hage och din domare tillhörde nog en av dem.
Men nu till det fina i kråksången, självklart skall vi omedelbart fixa till problemen och som du vet, nu är det pedanten som skriver. Hör av dig om tid!
Kramis från en som förstår

http://www.myrancardigan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards