Alla inlägg den 11 april 2009

Av Förtrollad matte - 11 april 2009 23:31

Idag så var det då dags för Trolla och jag ska villigt erkänna att jag verkligen sett fram emot denna tävling. Hon är såå kul att köra.
Vi knödde in oss i grå faran tillsammans med krulltottarna och Marie.
Hu, fick hålla i mig ordentligt hon kör som en galning ;)

Men väl på plats så boade vi till oss och gick och värmde upp. In på banvandring och det var en härlig luftig bana utan några större klurigheter. Visst fanns det klurigheter så som slalomingång,kontaktfältshinder osv. det enda jag inte såg som en svårighet var muren som var sista hindret. Trolla hade inte hoppat någon mur tidigare men det oroade inte mig.

Väl dags för röda faran så var vi samlade och koncentrerade. Hon gick inte för full fart men höll ändå en god fart visade det sig.
Var glad när vi fixade kf. på balansen(även om den gick riktigt långsamt)då var det bara långhopp och muren kvar. Som tur var visste jag inte att jag var felfri för när jag skickade henne fram så tog hon långhoppet men sen blev det tilt och hon visste inte vad hon skulle göra vid den där muren så vi fick en vägran....5fel. Hade jag bara sagt hoppa!!!!!!! så hade hon vunnit!
( FÖRSTA HEXEN!!)
Men jag är så nöjd med henne (och mig själv)
Marie- Assar hade en förargligt kf.fel på balansen.

För klubbkompisarna i klass två gick det så där, bäst klarade sig Åke med Wilma en 2:a plats.

Hoppklassen då..omladdningen kändes kanon, vi var laddade och fokuserade.
Hade ett tidigt startnr. denna ggr. In på banan, denna ggr låg muren först och då var det inga problemas. Ett HOPP från matten och hon var iväg. Hon susade över banan och vi hade ett sånt fint flyt, lika gott lopp som i agilityklassen. Hon är SUPER!!!! Hon gick inte för fullt nu heller om det är inomhus miljön,efter löp eller någon annan anledning som jag inte har en susning om spelar mindre roll..Hon var kontrollerbar :)
Vi var nolla fram till sista hindret och vad som hände där är för mig en gåta!
Men hon var på väg förbi och vi fick en vägran även där.

En sådan besvikelse men samtidigt en sådan glädje =D

(HEX nummer 2)

Vi hade kört två kanonlopp, hon har tiden fastän hon inte går för fullt och vi var ett TEAM :D Sån här känsla har jag inte haft på länge!
GÖTT MOS!

I klass2 så blev det ytterligare ett träningslopp för krull med matte och Assar rev näst sista hindret och Åke kom 3:a utan pinne.

Men vem var det då som kastat HEXEN på mig och det på självaste Påskaftonen när vederbörande borde varit på väg till Blåkulla??
Hm, har mina aningar ;) Tamtidalatralalala, hm... ska kanske uppdatera mina häxkonster...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards