Alla inlägg den 14 april 2009

Av Förtrollad matte - 14 april 2009 14:23

Så var det alltså dags igen, att göra upp om titeln och äran. Ärtan tog ju hem det förra året och det är klart man var nyfiken att se hur det skulle gå iår. Inbjuden som domare var Pia Möller.

Dagen går ju till på följande sätt att agility och lydnad varvas under dagen, under glada former.

Det är ju alltid lite pirrigt innan en sån här tävling även om målsättningen är att ha kul. Ärtan var inte riktigt pigg medans Trolla var lika alert som vanligt, jag själv hade ju önskat mig lite mer sömn hade haft lite svårt att somna kvällen innan. Men,men..
Först ut agility klass, Ärtan var inte "med" och diskade sig. Trolla gick runt nolla men med de längsta kontaktfälten hon varit med om *fniss* sedan var det dags för lite lydnad för de riktigt duktiga..sedan var det dags för hoppklassen och inför den hade startordningen ändrats utefter hur man låg till.. allt för pirrets skull.. I smallklassen så stod det mellan Elin och Jessica och vilken rysare... Ärtan gick något bättre och nollade plac. sig som 3:a i small.
I medium hade Jeanette det tufft ;) var det Cajsa eller Barbie som skulle ta hem det?
I large var spänningen stor Marie och Cosmos ledde följt av Åke och Wilma och sedan Trolla och jag (lååånga kf.)
Jag och Trolla går in och kör banan och får en förarglig rivning.
Åke och Wilmas tur då och även de får en rivning....
Marie och Cosmos klarar sig om de gör en nolla..men blir en aningens överladdade och kör bort sig i slalomet. Så jäkla surt för dem.

Spänningen är stor var det Tintin el. Rosie , Cajsa el. Barbie, Wilma el.Trolla som skulle mötas i finalen?

jaja jag fick skutta iväg för lottdragning inför lydnaden.. startnr.1 Jippie??
Precis innan vi gick in på planen fick vi resultatet iaf.
Rosie och Jessica ( vann med 10hundradelar), Cajsa och Jeanette och Trolla och jag skulle mötas i finalen :) :) Vi hade blivit vinnare i resp. storleksklass :)

In och göra platsen- Hon LÅG trots att en sprang upp och grannen som kröp och rullade sig :) tandvisningen=10:a sen skriver jag inte mer..med en matte som låter så konstigt och när man hittar en massa ben på marken som får monteras ut ur munnen. Ja då går det som det går..

Finalen i agilityn då.. först ut small- en vägran som blev en disk. Synd! Medium det blev 10f. nånstans på vägen. Jag hade bara behövt att gå in och safeköra men det är ju inget kul. Där jag trodde svårigheten låg gick det finfint och där jag såg det som plättlätt ja där körde jag bort oss.. så GRATTIS Jeanette och Cajsa till titeln. Nästa år tar vi tillbaka den :)

Efter prisutdelning så var det en trött C som åkte hem och på vägen hem så blev Ärtan sämre och pluppa på sig i buren, väl hemma fick jag förklaringen.
Hon hade satt i sig ett helt påskägg fyllt av godis, inte konstigt att hon mådde illa och kymigt och inte gått som vanligt. Mitt lilla hjärta som gjorde vad hon kunde trots att hon mått så pyton. Lilla snottan. Hm, men jag ska villigt erkänna att jag inte tänkte sådana pluttinutttankar när jag vaknade av en otäck stank i natt och fick börja torka xxx..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards