Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Det kryllar av dem

Av Förtrollad matte - 16 april 2009 09:04

Det var en må bra dag som stod på schemat.... först skulle matte simma(tokan) och njuta av värmen ett tag, äta lite lunch med Helena och ha det bra. Sedan så skulle vi, som borde vara huvudaktörerna för jämnan, få lite träning allt för att trimma formen inför sommaren.

Väl framme så hoppade jag glad ur bilen och sprang upp på trappen men när dörren öppnades så......HJÄLP!!!!
Det kryllade ut en massa boxrar, de var överallt!! Herre minje...vad kommer de ifrån? Tar de aldrig slut? Mamma .....rädda mig....

Morsorna skrattade rått åt mig och bestämde sig för att njuta lite till i solen medans de där små fick lunch(orättvist!) och fick busa av sig lite...

Hrrrmpf, vad busade de med?? Har ni sett en boxersvans(hårlös piska) någon gång och ni vet hur min ser ut?? Med en massa fin mjuk päls på..Hmm tyckte de var lite oförskämda och fick minsann tala om vart skåpet skulle stå även om jag naturligtsvis gjorde det lite försiktigt på småbarnsvis man måste ju vara lite försiktig...och de kunde ju vara lite gulliga oxå...
Efter vi hade roat de små ett tag så var det äntligen dags för oss,prinsessor. Vi fick en liten promenad och ett spår/ sessa. Jippi tog en extra promenad i skogen tror att hon kände på sig att hennes matte behövde en extra promenad men det var ju tur att hon tog med sig min boll iaf.
Matte hade på mig en ny sak, spårsele och LÅNGlina idag och jag fick fria tassar.. ska man få något beröm här i bloggen så får man nog skriva dit det själv och här kommer det... JAG VAR JÄTTEDUKTIG! Men matte då.....ja hon får bli snabbare så slipper hon få ont i händerna..men jag har nog lyckats träna henne rätt bra för varje grej jag hittade i spåret så fick jag korv,yiieehha :)

Matte började se riktigt mör ut och det var dags att åka hemåt innan hon däckade eller fick någon annan ide att träna något trist (har för mig att man ska sluta när det går bra)

En liten hejdå hälsning från en av de små....(finns någon otingad hane kvar)

 
 
Myran & Matte

Myran & Matte

18 april 2009 09:07

Jösses, vilka upplevelser du fick Trolla, på en och samma dag! En koloni boxervalpar överträffar nog det mesta både i utseende och tokigheter. Helt underbart!
Tänk att du har fått på dig "pyjamas" och lina. Det var väl på tiden! Kommer att stärka ditt ego, jag lovar.
Kramis från Myran (som inte är en naturbegåvning i spåret...)

http://www.myrancardigan.se

 
Ingen bild

Christina

21 april 2009 18:33

Helt underbara!

 
Annelie

Annelie

21 april 2009 22:12

Jistanes vilka söta små valpar! De är nästan, men bara nästan lika söta som aussievalpar :) Och just aussievalpar är något jag hoppas att vi ska ha här hemma efter midsommar. Ja, vi är alltså hemkomna från vår Tysklandsresa. Balu var bättre än bra, vilken kille, vilken gentleman, så go och fin. Bilder på pappa Balu kan du se i mitt album.

http://www.mrcollin.com

 
Annelie

Annelie

22 april 2009 15:59

Jag har pratat med Susanne om Balu-bilderna och det är ok. Men hon vill att du märker dem med "Masquerade" ifall du vill ha dem på din hemsida. Om allt fungerar som det ska, ska det inte gå att ta bilder direkt från mitt album nu men titta igenom vilka du vill ha, skicka mig ett mail så fixar jag det.

http://www.mrcollin.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Förtrollad matte - 16 juni 2011 20:11

Jag har flyttat till http://ärteplättens.hemsida24.se  Varmt Välkomna :) ...

Av Förtrollad matte - 2 maj 2011 07:42


Öh, det har visst varit lite öde här ett tag men nu så kanske blogglustan kommer igång igen. En hel del händer och MYCKET planeras i snar framtid.   Vi har tex. varit på ett underbart kennelläger kika gärna in på Annelie-Lojocas sida eller varför...

Av Förtrollad matte - 21 mars 2011 15:42


 

Av Förtrollad matte - 5 januari 2011 18:51


Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä det är Ärtans födelsedag   Lilla gullefjunet blir 10 år idag   och som alltid när det är kallt så fryser öronen..   ...

Av Förtrollad matte - 4 januari 2011 14:44

Hade en jobbig natt nyligen och låg och funderade över året som gått.Phu, fy fasiken så skönt att det är över och jag välkomnar 2011 med öppna armar. Hela förra året stod för oro och skador och sjukdomar.Januari startade med en viss nyfikenhet i...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards