Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Förtrollad matte - 8 maj 2008 21:15

Åkte upp till klubben för att träffa Christina o mamsen med deras småglin och lite träning. Christina hade som jag blivit inspirerad av artikeln i BH med unghundsträning så hon höll på att ställa iordning alltet.

Det var kul att kolla lite hur det stod till med Trollboll utefter hur det stod man skulle göra i artikeln.

Jag häpnar mer och mer över denna hund. Hon är så fantastisk denna jycke :)
Vi hade lagt till ett slalom innan första tunneln så vi skulle få lite träning på detta oxå. Hemma har jag fått ta bort slalomet så att gräsmattan får en chans att återhämta sig så det var länge sedan hon kört slalomet.
Vänsterslalom satt som en smäck men höger har hon fått lite slarv i så efter 6-8pinnar så slarvar hon sig framåt genom att hoppa över någon eller några men det är nog bara en liten fas hon går genom..?
Bakombytet var inga som helst problem. Hinder 3-4 fick träna lite för att få en fin sväng till men hon fattar galoppen kvickt. Tänk om det vore likadant för mig*suck*
Nästa passage skulle vara en serpentin men där fick vi inte till det alls utan vi hamnade i något j-a osynk där hon for ut megalångt och antingen missade 7:an eller nästan sprang på mig. Men istället för dendäringa serpentinen som vare sig jag el. hon förstod så gjorde vi ett framförbyte eller det var eg. ett blindbyte på tunneln och svängde så fint 6-8 fick med ett bakombyte till 9:an. Gott! Gillar att kunna göra bakombyten :)
Christinas och mamsens hundar var jätteduktiga.
Vi tränade mitt på dagen i värsta värmen så det var gott att kunna svalka av sig i ån. Tror att Trolla övervägde att doppa sig helt MEN...  hon nöjde sig med att doppa magen lite grann, nästa gång så kanske....

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards