Alla inlägg under december 2007

Av Förtrollad matte - 16 december 2007 01:54

Snart dags för sängen...men först en liten rapport om min dag.
Kuckeliku,kuckeliku, ja ni som hört min mobil har ju hört tuppen. Att vakna av den är alltid lika förvirrande -vad är det som låter?
Hoppsan det var bara att hoppa i kläderna för att hämta dottern som sovit borta hos kompisen(lilla snuppel hade trillat o var tvungen till plåsterhuset,turligt nog så vart inget brutet)
Väl hemma så tog jag trollebus på en riktigt lång runda, en sån härlig morgon :)
Sedan var det dopdags. Lilla Alva skulle få ett riktigt namn,bli vattnad av gubben i klänning och skrämd av falsk allsång i kyrkan. Näe skämt åsido så var det en vacker gudtjänst o den lilla skötte sig så fint, så fint. Sen umgicks vi o hade det mysigt:)
Till kvällen sedan så var det dags för JULBORD. Åhh så gott!
Mums,mums,mums,mums till byxan nära på sprack.
Nu är det nattinatti

Av Förtrollad matte - 13 december 2007 18:54

Ja, det är mina barn :)
Vad sägs om att bli väckt på sängen med grattis-sång o paket och en hjärtligt god stekt äggsmörgås i hjärtform o varm oboy på sängen. Lägg till detta goa hjärtekramar o pussar och ni har min morgon:)
Det här får ni gärna göra varje dag :)
Älskar er :)
Och alla andra som kom med fina paket stort tack till er o till mannen med stort M sist men inte minst.. Tack, älskar dig vet inte hur jag skulle kunna finnas utan dig :)

Av Förtrollad matte - 13 december 2007 08:45

Vi hade finfrämmat igår :) På min ära så var skaparen av Trollebus och hälsade på.
Jag fick chans till att visa upp ett par av de avtryck lilla prinsessan lämnar i vardagen. Reklamation???
Men jag hoppas innerligt att de faktiskt såg det allra största avtrycket av alla.
Nämligen det i mitt hjärta, för det har hon tagit i besittning helt o fullt <3
Så någon reklamation kommer inte på fråga!
Det var en mysig kväll med födelsedagsfirande för det var så att Piluttan faktiskt fyllde år och därmed var två hela år äldre än mig*ha,ha* mycket tjöt blev det kvällen sprang bort fortare än fort, den får gärna göras om.
Näpp nu ska vi ut o träna med krulltutten så jag får skriva mer sedan
Tjolahopp
*Uppdaterat* Ja så mycket träning var det inte, mest tjöt o fniss som alltid när dessa mattar slår sina kloka ihop*fniss* Det gjorde ju inte saken bättre att jag bara hade med delar av träningsobjektet. Den studsande o kampande delen av Troll (trist nog inga komentarer*blink piluttan*).
Men lite tips o lite träning blev det allt.
Tjolahopp :)

Av Förtrollad matte - 9 december 2007 16:04


Skit oxå!
Tävling idag....4grupper med platsliggning,hamnade i 3:e längst ut i ytterkant. Det kändes lugnt.
I alla grupper hade det varit tumult med hundar som inte låg. Det blev dags för vår grupp. I vår grupp så var det två hundar som utmärkte sig redan innan, en rottweiler(låg iof. hela platsen)men den hade en attityd utan dess like,dreggel i mungipan,svansen rakt upp och väldig hög o tittig i huvudet. Brevid den så låg en am.bulldog som inte heller kändes stabil s.a.s.Innan Ärt så fanns även en Isl. fårhund. Den gick upp ganska så omgående sen låg Ärt ett tag men trycket från bulldogen blev för stort och hon smög sig till mig.
Det var verkligen 10 steg bakåt, skit,skit,skit!
Sen var tävlingen körd, allt var läskigt. Så vi gick bara de olika momenten så att inget läskigt hände även där.
När hon inte ens tar godis el. sin älskade pip så är belastningen väldigt stor på henne. Men till slut, mellan apporten o hoppet så började hon lossna och kunna släppa lite av stressen o obehaget så förhoppningsvis så har hon kvar den positiva känslan tills nästa träning.

Av Förtrollad matte - 8 december 2007 23:13

Ikväll så ska vi på restaurang.  Det blir inte så ofta.
Så det är lite spännande.
Men först så får vi se till att jyckedyckarna har fått vad de behöver för att må gott. Så ut i skogen, dotra o mi. Ja, jag var lagom mör när jag kom hem iaf.
Mmmmysigt vi går o funderar o planerar, hm, vad ska man äta,vad finns där och ska man våga beställa något man inte vet vad det är? Härligt att bara kunna sätta sig och njuta alla tillsammans.
Åh, det var precis så mysigt o gott som vi trodde.
Ett litet mysigt,fint ställe.
Mums, en god trerätters middag i hela familjens trevliga samvaro. Det är livskvalite´!
Mätt o glad o kom lagomt hem för att se Ladies Night på dumburken. Det hade varit kul att se den showen på riktigt.
En riktigt mysdag :)

Av Förtrollad matte - 7 december 2007 14:47

Ibland blir man verkligen glad för de små (?) sakerna som att hitta en bilverkstad som har tid att titta på bilen samma dag och då få höra att det inte är någon fara att köra med bilen. Trevliga, serviceminded, dit går vi gärna igen :)
Sedan att man har goa vänner på däckverkstaden är ju guld, sen att de hotade mannen med piska gör ingenting :) De har ett stort hjärta. De bryr sig bara om honom :)
Och när jag kom ner med andra däcket så visst hade de rätt, det hade kunnat gå när som helst..Men nu så kör han säkert igen, mitt hjärta :)
Fredagen har blivit en ärendesdag när mannen är ledig så vi fick även hämtat dop-presenten till lilla Alva. En gåva att ha glädje av i många år framöver hoppas vi.
Brevid guldsmeden så lagar de stenskott-PERFA!!
Mannen kör in min pärla och lagomt när jag hämtat presenten så är de klara och ytterligare en guldstjärna för dagen- Istället för 938kr så vart det 0kr. Bilia tog kostnaden. UNDERBART:)

Av Förtrollad matte - 7 december 2007 09:35

Igår så var man körlärare. Jag kan för mitt liv inte förstå de människor som vill sätta sig i den situationen dag efter dag. Hua så hemskt.Men ack så viktigt!
Nu har jag varit ute med sonen och övningkört och han är jätteduktig, verkligen, så tro inget annat. Men man är så utsatt i passagerarsätet man kan liksom inte göra något egentligen.
Det är ju inte utan man funderar på de andra bilisterna man möter o trängs med på vägarna, hur många är nyktra o opåverkade av allehanda ting.
Och hur många möter man inte som tror sin förmåga att framföra en bil klart överstiger  verkligheten?
Jag är tacksam att jag inte var i mannens situation på vägen hem igår kväll. Däcket exploderade på motorvägen i mörkret o regnrusket.Bilen börja vobbla o dra snett, många tankar innan han stod säkert vid sidan av motorvägen.
Ut i trafiken o byta däck, bilarna bara svischar förbi..otäckt.
Kan inte låta bli att slås av tanken, tänk om det varit vi när vi var ute o övade, vad hade hänt då?
Vi får nog öva mycket framöver så att beredskapen finns när den behövs.

Av Förtrollad matte - 6 december 2007 14:00


Ja det är så att det gör förbenat ont att ha hund!!

En dansk/svensk gårdshund är ju inte så stor o tung kan tyckas, men och då menar jag MEN med stora bokstäver. När det är någon som kommer eller något pockar på dennes intresse så har den väldans vassa och hårda tassar som inte tar någon som helst pardon över vart dessa placeras och ska det vara riktigt så racerstartar den oxå, eller som en annan favorit, fyrfota skutt rätt ner i magen. Mycket populärt kan jag tala om.

En aussie är ju då betydligt större och tyngre och därmed oxå smärtan ;)
Studs i näsan eller varför inte som de mindre skutt i mage eller sladd över fötter.
Men i morse såg jag stjärnor på riktigt.. en stor!! reptross med knut slängdes rätt i nyllet. Tjong i buljongen :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards