Alla inlägg den 3 december 2007

Av Förtrollad matte - 3 december 2007 23:25

 Idag har vi rymt fältet, fyra (ja,ja 3 ½) tosiga tjejer kastade oss i bilen och åkte mil efter mil. Det krävs en viss utrustning för en sådant här äventyr.
Vi är väl utrustade med frukt,kaffe och festis. Något sött att suga på och naturligtsvis så är vi iklädda bekväma skor och svala kläder och har blöjor med(till bebisen!!). I våra förberedelser ingår även idka normal hygientvätt o deo:a sig. Sist men inte minst så satte vi på oss hälskydden och de vassa armbågarna !
Det var dags! Dörrarna slogs upp och ur volvon så stormade vi fram till årets stora händelse :)
Gekås i Ullared i juletid!
Plånboken kved sina helvetes kval den insåg att den inte hade många timmar kvar, innan den skulle vara tömd på allt guld. Om allt gick väl vill säga.
Om man tänker sig hur korna ser ut vid vårsläppet så har ni nog jämförelsen klar för er:) Vi kastade oss in i bland svettstinkande kärringar o gubbar som passade vagnarna så att inga andra hysteriska fruar skulle ta just deras vagn.
Men vi hade gjort upp en strategi med depåstopp och påfyllnad av vätska o sockerbalans efter ett par timmar allt för att vi skulle orka handla så mycket som vi skulle. Det var en klok tanke. Jag var redo att hugga tantan som körde på min häl trots att jag var skyddad bakom min hälkappa.
Men jag blev lugn när jag balanserat upp mig.
Efter lite vila o gos med lilla Alva så tog jag en titt i vagnen. Hum, plånboken skrek högt o ville inte vara med mer. Men för att rensa ut lite o lugna den så tog vi vägen om kassan. Men det var ett bedrägligt lugn som infann sig, vagnen var tom och kunde fyllas på igen. :) Vilket oxå skedde med RÅGE :) Den skrek !
En sådan härlig dag, att få shoppa loss så där hejdlöst och hitta massor med saker jag inte visste att jag behöver och få se lyckoskimmret(el. är det panik) i ögonen på de andra som precis kommit in i butiken.
Men lycka är sedan, när man kommit ut ur butiken och man inser att trots att man tillbringat hela eftermiddagen därinne så finns det fortfarande avdelningar som man inte ens var i närheten av så det finns faktiskt anledning till att åka dit igen! :)
Plånboken jämrar sig lite fortfarande..det tar styggt att ligga på topp ;)
Tack mamsen o systeryster o pluppan för en härlig dag :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards